Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen puolesta sovit kaverikyläilyt?

Vierailija
04.04.2024 |

Mietin tässä kun oman 5lk lapsen yksi kaveri on tälläinen, että hänen äidiltä aina tulee viestiä ja täytyy sopia ja ihmetellä voisiko se Perttileena koulun jälkeen tulla pariksi tunniksi kylään, lähetätkö siihen ja siihen aikaan kotiin jnejne. Yrittää myös kontrolloida mitä kyläilyn aikana tehdään ja pommittaa hullun lailla viestejä. Olen aivan uupunut aina tuon shown jälkeen ja väkisin tulee mieleen, että olisi helpompi jos tämä yksi kaveri vaan yksinkertaisesti ei tulisi enää ollenkaan kyläilemään. 

Kaikki muut kaverit osaavat ihan itsenäisesti sopia kyläilyt ja menemiset (toki vanhemmilta silti lupa kysytään, mutta vanhempien ei keskenään enää tarvitse räknätä). 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hirveästi tarvinut sopia enää sen jälkeen, kun lapsi meni kouluun. Joidenkin kaverien vanhempien kanssa tulee viestiteltyä muutenkin, niin siinä saattaa ehdottaa kyläilyjä samall, mutta ne kerrat on kyllä harvassa.

Kokeile ensi kerralla vastata tuolle äidille, että teille saa tulla kylään, mutta olet nyt/silloin kiireinen, joten lasten pitää sopia keskenään.

Vierailija
2/6 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tuollainen kuin meille koulun jälkeen tuleva lapsi, jolla on nälkä ja joka tyhjentää jääkaapin ja ilmoittaa meillä 3 tuntia oltuaan, että äiti sanoi, että saa olla niin kauan kuin haluaa, ei tarvitse totella kaverin vanhempia ja lähteä kotiin, siellä ei ole ketään vastassa. Tai sitten meille tulee lapsi, joka ei suostu lukemaan seuraavan päivän kokeisiin, vaan ilmoittaa minulle, että hänen ei tarvitse, hän pelaa pleikkaa siihen asti, että Henkka on tehnyt läksyt.

En minä ainakaan uuvu siitä, että saa viestin, että sopiiko kyläily ja pyynnön lähettää lapsi tiettyyn aikaan kotiin ja vierailun aikana pari muistutusviestiä, koska lapsella itsellään ei ole puhelinta (kuten nyt suositellaan olevan, ei kännykkää alle 15v ikäiselle). Onko sinulla muita tilanteita, jotka normimaailmassa uuvuttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hirveästi tarvinut sopia enää sen jälkeen, kun lapsi meni kouluun. Joidenkin kaverien vanhempien kanssa tulee viestiteltyä muutenkin, niin siinä saattaa ehdottaa kyläilyjä samall, mutta ne kerrat on kyllä harvassa.

Kokeile ensi kerralla vastata tuolle äidille, että teille saa tulla kylään, mutta olet nyt/silloin kiireinen, joten lasten pitää sopia keskenään.

Tämä on ihan hyvä idea, täytyy kokeilla. Joskus olen valehdellut, että en ole kotona siihen aikaan kun koulu päättyy. Tämä äiti on siis ehdoton myös siitä, että jonkun aikuisen on oltava yhtäaikaa kotona.. 😑

Vierailija
4/6 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tuollainen kuin meille koulun jälkeen tuleva lapsi, jolla on nälkä ja joka tyhjentää jääkaapin ja ilmoittaa meillä 3 tuntia oltuaan, että äiti sanoi, että saa olla niin kauan kuin haluaa, ei tarvitse totella kaverin vanhempia ja lähteä kotiin, siellä ei ole ketään vastassa. Tai sitten meille tulee lapsi, joka ei suostu lukemaan seuraavan päivän kokeisiin, vaan ilmoittaa minulle, että hänen ei tarvitse, hän pelaa pleikkaa siihen asti, että Henkka on tehnyt läksyt.

En minä ainakaan uuvu siitä, että saa viestin, että sopiiko kyläily ja pyynnön lähettää lapsi tiettyyn aikaan kotiin ja vierailun aikana pari muistutusviestiä, koska lapsella itsellään ei ole puhelinta (kuten nyt suositellaan olevan, ei kännykkää alle 15v ikäiselle). Onko sinulla muita tilanteita, jotka normimaailmassa uuvuttavat.

Just näin. Olisi ihan luksusta. Lapsen paras kaveri tuollainen yllä kuvattu. Ei meinaa lähteä edes pyydettäessä ja on jäämässä jopa iltapalalle ja yöksi viikoittain. Olisin niin rauhallisin mielin jos kyseessä olisi etukäteen tiukasti aikarajoitettu kyläily eikä tarvitsisi aina pelätä, että joutuu alkaa tappelemaan vieraan lapsen kanssa kotiinlähdöstä.

Vierailija
5/6 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan tosissasi? Tunnetko montakin 14 vuotiasta jolla ei ole puhelinta? Meillä on ainakin tuon ikäisillä jo omat wilmat, joita on seurattava. Ehkä sielä teidän kulmilla kulkee vielä reissuvihkot. 

Koetko siis normaaliksi, että sinä aikuisena "muistutat" toista aikuista ihmistä esimerkiksi 4 kertaa kahden tunnin aikana? 

Vierailija
6/6 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko aivan tosissasi? Tunnetko montakin 14 vuotiasta joll

Kyllä, koen ihan normaaliksi, että aikuinen lapsestaan huolehtiva vanhempi muistuttaa 30 min välein esim. läksyistä tms. Ei se minua uuvuta! Sen sijaan uuvun siitä, että oman lapsen kanssa pitäisi lähteä vaikka lääkäriin, mutta vieras lapsi ei suostu poistumaan meiltä, koska hän haluaa jäädä odottamaan, että palaamme, hänellä on vanhempiensa lupa jäädä. Koen olevani huono äiti, kun vieraan lapsen puhelimessa vanhempi selittää omalle lapselleen, että kyllä saat jäädä, ei ole kiire kotiin ja minä hoputan, että nyt ulkovaatteet päälle, sinunkin pitää lähteä. Mieluummin tarkkarajaisesti sovittu kyläily kuin nämä "annan sinulle luvan tehdä mitä vain" -vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi