Liittyykö nenän tukkoisuus alkuraskauden oireisiin?
Missä vaiheessa tukkoisuutta teileon tullut? Jo ennen testausta vai testauksen jälkeen. Kiva, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (6)
..itse olen ymmärtänyt, että voi liittyä raskauteen-kin (jotain limakalvojuttuja). Useinhan alkuraskaudessa on flunssan tyyppistä oiretta, nuhaa/päänsärkyä/kurkkukipua/viluisuutta. Mutta onhan niitä tavis flunssiakin liikkeellä paljon...
...mutta *bd* eli peukkuja!
Tuo voi olla yksi oire ,joka itsellä ollut joka kerta (3synnytystä, 6raskautta) samoin neäverenvuoto, samasta syystä limakalvot menee herkäski...kuivuu, turpoaa jne. tähän vaivaan on apu apteekissa esim. Notzoil-nenäsumute jota voi turvalliseti käyttää raskausaikana, se on suihkemuodossa oleva öljy-valmiste joka voitelee herkän nenän:)
Lisäys äskeiseen...ruokaöly ajaa saman asian ,mutta tuo apteekin suihke huomattavasti helpompi ja mukavampi käyttää...kun alkaa sörkkimään jollain pipetillä ruokaöljyä pullosta nenuun:))
Kun tulin raskaaksi, enkä edes vielä tiennyt sitä (kuukautisten olisi pitänyt juuri alkaa), heräsin eräs aamuyö kurkkukipuun, johon sitten tuli nuha ja kuume. Kuukausi tästä eteenpäin olin taas flunssassa. Kun tämä meni ohi, sain vielä myöhemmin (en muista enää kauanko kului edellisestä) kolmannenki flunssan ennen viidettä raskauskuukautta. Sekös sille niin altisti...
vain! Mulla on molemmissa raskauksissa ollut iltasella nenä ihan tukossa. Neuvolassa taisivat sanoa, että johtuu siintä kun limakalvot kuivuvat tai herkistyvät tjs. Varsinkin nukkumaan mennessä nenä tuntuu menevän tukkoon.