Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lisätä omavaraisuutta kerrostalossa

Vierailija
01.04.2024 |

Nyt kerään pikkupakastimen täyteen  marjoja, sieniä, villiyrttejä ja raparperia, Kuivaan myös villiyrtit ja teeainekset.

Olen kokeillut pienviljelyä, mutta kustannukset ovat sen verran, että ei ole kannattavaa. 

Ostan halvimpia juureksia ( esim. joulun jälkeen ) ja esikäsittelen ne pakkaseen

Teen syömäni leivät itse ( halpa sähkö). 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut odottaa lumien sulaminen, hankala kerätä lumen alta.

Vierailija
2/6 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella voi pitää kanoja ja lampaita, saa kananmunia ja villaa mistä tehdä vaatteet sekä lihaa kun lammas on kasvanut sopivan kokoiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttamalla pois

Vierailija
4/6 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaupungin viljelypalsta. Maksaa 25e vuosi ja sisältää kasteluveden. Mun mielestä tosi halpa. Siemeniä mulla on vielä vaikka kuinka paljon jäljellä edellisiltä vuosilta. Joka kevät ostan pussin tai pari uusia, tarpeen mukaan. 

Palstan lisäksi laitan lasitetulle parvekkeelle tomaattia, paprikaa ja chiliä. Tänä vuonna yritän kasvattaa myös "kurkkuverhot" sisälle. 

Nokkosta kannattaa kerätä paljon. Teen siitä pestoa, laitan munakkaan sekaan, nokkoskeittoa jne. Kuivattuna hyvä mauste.

Yrttejä voi myös helposti kasvattaa sisällä kesäaikaan kun on tarpeeksi valoa.

Vierailija
5/6 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napurilla on kesäisin mansikoita ruukuissa ja lisäksi kasvattaa salaatteja taloyhtiömme pihalla. 

Vierailija
6/6 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rustassa maksaa perunaruukku 2,99 eur. Voi itse kasvattaa perunaa parvekkeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä