Invaparkkilupa
Millä kriteereillä sen saa? Ja oon googlannu mut kertokaa omin sanoin, missä tilanteessa ootte saanut?
Kommentit (23)
No kerro ap vaivasi minkä vuoksi tarvitset invaparkkilupaa? Onhan se kyllä aika hintava hommata.
Up, asiallisia vastauksia toivoisin.
No appi sai sydänvian vuoksi. Hän ei saa rasittaa itseään.
Töissä meillä on pyörätuoliasiakkaita, joilla invalupa. Sen saa laittaa myös omaisen autoon. Pyörätuolin käyttäjä tarvitsee isomman tilan siirtyessään auton penkiltä pyörätuoliin, mitä normaali parkkiruutu ei mahdollista.
Onko joku saanut ns. huonojen jalkojen vuoksi, eli kävely kivuliasta.
Pitääkö olla kävelytuki tai keppi käytössä vai riittääkö että kävely hankalaa mutta onnistuu ilman tukea mutta hitaasti?
Liikuntakykyyn vaikuttanut aivoinfarkti.
Kysy lääkäriltäsi. Siihen tarvitsen tarpeeksi pisteitä. Tulee eri haitta-asteista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen autismi
Niin, nykyään näitä lupalappuja jaetaan kaikille jotka viitsivät vain hakea.
Minä sain P-luvan masennuksen takia...
Ennen piti olla pää kainalossa että sai invaparkkiluvan, nyt niitä jaetaan kuin karkkeja...
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut ns. huonojen jalkojen vuoksi, eli kävely kivuliasta.
Pitääkö olla kävelytuki tai keppi käytössä vai riittääkö että kävely hankalaa mutta onnistuu ilman tukea mutta hitaasti?
Tiedän miehen, jolla murtui molemmat jalat onnettomuudessa ja hänellä on invapysäköinti. Kyseessä oli siis todella pahat reiden murtumat.
Ylipainoisilla taxikuskeilla taitaa olla invaluvat, kun kauppareissuillaan pysäköivät usein invapaikoille.
Lihassairaus, joka vei pyörätuoliin, pystyn kävelemään n. 10m kerrallaan. Ei toivoa paranemisesta, mutta sain määräaikaisen alle vuoden kestolla. En saanut julkiselta, vaikka olen pyörätuolissa, yksityiseltä sain, mutta ei ollut ihan halpa prosessi.
Miksi jokaiselle invalidille pitää olla oma parkkipaikka? Ikeassakin yli 20 kpl.
Sain lihavuuden takia.