Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankitteko juristin avioeroon?

Vierailija
28.03.2024 |

Onko yleistä hankkia juristi, jos aikoo erota ja olla se, joka eroa hakee?

Katselin avioerokaavaketta ja jo sen täyttäminen tuntuu vaikealta. Miten se pitää täyttää, ettei tule virhettä, jos on avioehto? Onko jotain monia, joita voi eroa hakiessa tehdä ja jotka tulevat myöhemmin kalliiksi, vai sujuuko kaikki yleensä ihan omin neuvoin? Olen itse varakkaampi osapuoli, mutta puolisoni taas on juristi. Mitä kannattaa tehdä  jos ei ole lapsia, joiden huoltajuuksista pitäisi sopia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

osituksen tekee juristi

Vierailija
2/4 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osituksen tekee juristi

Jos on kaiken omaisuuden kattava avioehto, ei tehdä mitään ositusta vaan omaisuuden erottelu. Eikä ositukseen ole mikään pakko ottaa juristia, jos eroava pari saa asiat sovittua ja ositussopimuksen kirjoitettua omin päin.

Ap, miten luulet puolisosi suhtautuvan eroon? Jos on oletettavaa, että ero on hänelle epämiellyttävä yllätys ja hän tulee heittämään kapuloita rattaisiin parhaansa mukaan, niin suosittelen ainakin yhtä käyntiä juristin luona niin, että tiedät, mitä kaikkea pitää ottaa huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin juristin kun mies yritti laittaa hanttiin ihan kaikessa, ei mm. olisi antanut mun ja lasten jäädä asumaan meidän asuntoon vaikka olin valmis maksamaan hänet ulos käyvällä hinnalla. Yritti myös saada rahaa kymmenen vuotta vanhasta remontista. Tuli äkkiä toisiin ajatuksiin kun juristi otti yhteyttä. 

Vierailija
4/4 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ottaisin juristin avuksi. Ainakin itse tein näin ja se oli ehdottomasti rahansa, aikansa ja kaikin tavoin muutenkin helpoin ratkaisu.