Haku oikikseen. Onko kukaan päässyt sisään ilman valmennuskurssia?
Siinä otsikossa se kysymys tuli. Eli onko täällä paikalla ketään onnekasta, joka olisi päässyt sisään oikikseen ilman noita törkeän kalliita valmennuskursseja? Voisiko jollain tapaa jo nyt valmistautua koitokseen ennen kuin ennakkomateriaali julkaistaan?
Kommentit (8)
Pääsykokeeseen antaisin vielä sellaisen vinkin, että älä oleta mitään tosiasioita, joita ei ole kerrottu tehtävänannossa. Kaikki tapauksen ratkaisemiseksi tarvittavat tiedot ovat siinä tehtävänannossa, ja niiden lisäksi ei pidä sepittää mitään omia faktoja. Kuulostaa itsestään selvältä, mutta yllättävän monet tekevät tällaisia virheitä.
Kannattaa käydä parin viikon vastaustekniikkakurssi esim. Pykälä järjesti aikoinaan. Muutoin pärjää hyvin omatoimisella lukemisella.
No siis onhan siellä alaovet auki eli oikeustieteellisen aulaan pääsee sisään vaikkei olisi käynyt edes pääsykokeessa, doh.
Yliopistoprofessorit eivät halua sinun tietävän tätä yksinkertaista kikkaa...
Olen päässyt, mutta minulla on hyvä muisti. Muistan siis lukemani melkein sanasta sanaan jo kerralla.
Helpoimmin pääsee todistusvalinnalla, etenkin jos kelpaa muukin kuin Helsingin oikis. Ei tarvitse olla mitään viittä ällää niin kuin lääkikseen. Arvosanojen korottaminen on helpompaa kuin pääsykoe.
Vierailija kirjoitti:
Helpoimmin pääsee todistusvalinnalla, etenkin jos kelpaa muukin kuin Helsingin oikis. Ei tarvitse olla mitään viittä ällää niin kuin lääkikseen. Arvosanojen korottaminen on helpompaa kuin pääsykoe.
Tämä totta kyllä, mutta olen alanvaihtaja ja yo-todistus ennen vuotta 2006 eli vanhanmallinen reaali, ei pisteitä siitä todistusvalinnassa. Mieluummin pänttään pääsykokeeseen kuin lähden koko reaalia uusimaan. T. Ap
Olen päässyt vuonna 2017, nyt jo valmistunut. En valmistautunut muuten kuin lukemalla pääsykoekirjat. Minulla oli kaveri, joka haki samaan aikaan, ja luimme välillä yhdessä ja keskustelimme lukemastamme. Sillä tavalla ymmärtää asiat varmemmin oikein, kun juttelee ja varmistuu, että molemmat ovat ymmärtäneet samalla tavalla.
Ne pääsykoemateriaalit ovat selkeitä. Kaiken pääsykokeissa tarvittavan oppii kyllä, kun lukee ne ajatuksen kanssa ja huolehtii siitä, että ymmärtää lukemansa.
Pääsykoevastauksissa muista kertoa, miksi joku säännös soveltuu tarkasteltavaan tapaukseen, ja kerro selkeästi ja ytimekkäästi, mitä säännöksestä seuraa siinä tapauksessa. Älä kirjoita mitään turhaa, vaan vastaa kysymykseen.