Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä ulkomailla asunut

Vierailija
22.03.2024 |

Missä maassa/maissa asuit? Kaipaatko sinne? Kun haluat puhua ulkomaan/ulkomaiden vuosistasi, kuuntelevatko ystäväsi sua? Mikä sai palaamaan Suomeen?

Itse asuin muissa maissa yli 10 vuotta yhteensä. Suomeen palasin iäkkäiden vanhempieni takia. Nykyään elämä on ihan hyvää Suomessa, mutta on asioita, jotka häiritsevät. Kerron lisää kommenttikentässä, kunhan ehdin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä oma-aloitteisesti ota puheeksi että muutettiin Suomeen vasta koulua varten ja sitä aikaisemmat elinvuoteni muualla.

Vierailija
2/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Yhdysvalloissa 9 vuotta. Viihdyin siellä kyllä ihan hyvin, mutta koko ajan, jokainen päivä oli koti-ikävä. Se oli aika kuluttavaa. 

Itse palasin Suomeen iäkkäiden vanhempien vuoksi ja uskoin myös, että lapseni saa Suomessa paremman koulutuksen. 

Paluusta on sen verran pitkä aika, etten puhu niistä ajoista juuri koskaan, ellei joku sitten ala kyselemään. Olen paluuni jälkeen käynyt yhden kerran lomalla siellä - lennot ovat kuitenkin sen verran kalliit ja pitkät, ettei sinne huvikseen tule matkustettua.

Eniten kaipaan ainaista kesää. Koskaan ei ollut liian kuuma tai liian kylmä. Muistan, kun usein siellä asuessani mietin, ettei nyt kukaan valitse asuinpaikkaansa ilmaston vuoksi. Nyt vanhemmiten olen ollut asiasta vähän eri  mieltä, etenkin viimeisten vuosien pitkien talvien jälkeen. Haluaisin muuttaa eläkevuosinani Espanjaan pariksi kuukaudeksi, pahimman talviajan ajaksi. En  kuitenkaan lopullisesti, sillä minulla on rakkaat ystävät ja harrastukset täällä Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon vatuttaa kun tulin takaisin suomeen. Mutta ei hätää, kohta lähden taas ja nyt pysyvästi.

Vierailija
4/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mEXICO,HUUnmeet vie ihanaa ,elämä on loco ja paco ,tötsä savuaa aijjjaaa.

Vierailija
5/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattijoella asuin 8 vuotta ja parin vuoden päästä muutan sinne takaisin . Siellä mieskin saa huomiota ja läheisyyttä . Kauniita naisia sekä rantoja ja hyvää ruokaa. Näistä ei Suomessa voi kuin haaveilla. 

Vierailija
6/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahen Pattijoella?

Vierailija
7/7 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole kiinnostunut muissa maissa eletyistä vuosista missään mielessä. Mutta jos  käyt viikon kahden lomalla jossain remukohteessa tai kaupunilomalla niin kyllä sitten kyselevät ja kertovat loputtomasti omista kahden viikon tapahtumista.