Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolinpesän asioiden hoito, vinkkejä?

Vierailija
22.03.2024 |

Olen hoitanut mieheni kuolinpesää kohta 2 vuotta ja alkaa olla rahkeet loppu. Hirveä stressi, aina jotain selvitettäviä asioita, jotka eivät ikinä lopu. 

En tiedä mitä haen. Ehkä miten itse jaksoit? Jotain, mitä kannattaisi vielä tehdä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siinä noin kauan on mennyt?

Vierailija
2/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea kuolinpesään sisältyy? Se kannattaisi jakaa, niin tuo loppuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaa omaisuus, jotta kuolinpesä lakkaa olemasta. Vai onko perilliset alaikäisiä? 

Vierailija
4/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat sanat, kyseessä äitini kuolinpesä. Ne asiat eivät vaan lopu, ennenkuin kuolinpesä saadaan jaettua. Muut kuolinpesän osakkaat eivät ymmärrä miten paljon työtä tässä on. Jaksan kun kuvittelen sitä päivää että vihdoin saadaan pesä jaettua. 

Toki jos tuntuu että olet ihan loppu asian voi ulkoistaa ja ottaa ulkopuolisen ns. uskotun miehen hoitamaan asiaa. Siltikin joudut aina välillä osallistumaan asiaan. 

Vierailija
5/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakaa omaisuus, jotta kuolinpesä lakkaa olemasta. Vai onko perilliset alaikäisiä? 

Kyllä alaikäisiä. Digi- ja väestötietovirasto on mukana ja vaatii perinnönjakoluvan. On ehkä loppusuoralla, mutta juuri kun luulen, että NYT, niin ei sittenkään :(

ap

Vierailija
6/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne asiat lopu vaikka kuolinpesä jaettaisiinkin. Aina tulee jotain, vaikkapa jäsenlehtiä sellaisistakin paikoista jonne ilmoitettu kuolemasta. Ei sille oikein mitään voi muuta kuin ottaa asia ja tilanne kerrallaan.

Vierailija
7/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarkalleen ottaen on ongelma? Ovatko pesän muut osakkaat, lapset, riitaisia? 

Vierailija
8/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pesän, jossa oli monta osakasta ja riitaisuutta. Jaossa kesti varmaan yli kaksi vuotta, mutta asiat selvisivät lopulta. Selviät. Tsemppiä! 

Vierailija
9/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa ne pesät.

Vierailija
10/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesää jakaa lähinnä prostituoidut.

Vierailija
11/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei pesää voi syystä tai toisesta jakaa heti.

Mulla on hoidettavana kaksi kuolinpesää joista toinen on ollut neljä vuotta ja toinen jo kohta kaksi. Nyt näyttää niin hyvältä että mahdollisesti tänä vuonna molemmat saadaan jaettua loppuun ja vapaus koittaa minullekin. Täytyy vaan toivoa että hetkeen kukaan ei kuole. 

Jaksamista ap:lle.

Vierailija
12/12 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei tämä henkeä vie, mutta stressin määrä on ihan valtaisa. Ei ole myöskään ainoa kuolinpesä, mutta tämä yksi on  sellainen josta olen itse suurimmassa vastuussa. 

On tämä tähän liittyvä byrokratia kyllä tehty hankalaksi! Kiukuttaa ja turhauttaa tämä ihan suunnattomasti! Ja sitten tuli viha/turhautuneisuusitku kun ei suju!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan