Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsi laitos hoitoon

Vierailija
18.01.2007 |

Onko jollain kokemusta tai tietoa miten toimia. Haluamme laittaa vammaisen lapsen laitoshoitoon mutta miten siinä toimitaan. Ja tietty lopetan kelan tuet hänestä mutta miten muuten. Kuuluuko jatkossa vastuu kunnalle ja eikös kunta ole vastuussa loppukuluista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kysyä?

Vierailija
2/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuro sokea ja liikunta vammainen. ei puhu. vaipat vie 24 h vuorokaudesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutte hoitajan kanssa asiat halki ja hän voi suositella teille paikkaa ja auttaa käytännön asioiden kanssa.

Vierailija
4/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItä se teettää kun mummona lapsensa saa.

Vierailija
5/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua selvittää koska eivät halua että todella haluamme lapsen muualle hoitoon. Kunnan etu nähkääs.

Vierailija
6/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo iästä. alle 25.

Vierailija
7/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

SItä se teettää kun mummona lapsensa saa.

Vierailija
8/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta kaartaa ei usko että olemme tosissamme. Mihin muuhun voi olla yhteydessä.

Vierailija
9/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli aidosti todella paha olla ap:n puolesta. Yritä muistaa tämä, kun sinulle tai jollekin läheisellesi seuraavan kerran tapahtuu jotain surullista.

Vierailija
10/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle itselle jonain päivänä. Tavalla tai toisella.

Vierailija
11/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole niin syvästi kehitysvammainen, etteikö huomaisi, että hänet ovat rakkaat ihmiset hylänneet.

Vierailija
12/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 2 viikkoa laitoksessa ja 2 viikkoa kotona.

Vierailija
13/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä ovat hämmentyneitä siitä, että heidän kanssaan kommunikoi joku muu kuin ymmärrysrajoitteinen.

Vierailija
14/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tosiaankaan huomaa, että " rakkaat ovat hänet hyljänneet" !

(en puhu nyt ap:n lapsesta, sitä tapausta en tunne)

Vierailija
15/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, jos minä vammaisen lapseni kanssa menisin lastenlinnaan omalle neurologille asiasta puhumaan, niin kyllä alkaisi pyörät pyörimään.

Vierailija
16/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koet itse tuon hyökkäyksesi omalle kontalle. Et ole näköjään kokenut elämässäsi mitään vastaavaa. Entä päivä jolloin sairastut ja joudut toisten syötettäväksi. Häpeäisit vastauksestasi.

Vierailija
17/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paha olo tuli pienen lapsen puolesta. Kuuro, sokea... :( Varmaan turvaton olo olla tässä maailmassa.

Oletko ap kokeillut esim. seurakunnan kautta vapaaehtoisavustajia? VArmasti jotkut haluaisivat tulla auttamaan ja hoitamaan lasta päivisin, jos ette muuten pääse hyvään ratkaisuun.

Vierailija
18/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että koet itse tuon hyökkäyksesi omalle kontalle. Et ole näköjään kokenut elämässäsi mitään vastaavaa. Entä päivä jolloin sairastut ja joudut toisten syötettäväksi. Häpeäisit vastauksestasi.

Vierailija
19/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos haluaa lapsen laitoshoitoon, se ei ole mahdotonta.

Vierailija
20/30 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, että kuinka asiat pitää hoitaa, mutta ota yhteys kunnan vammaispalvelutyöntekijään ja sosiaalityöntekijään.

Ymmärtääkseni ei tule perheellesi mitään kuluja, jos lapsi laitetaan laitoshoitoon. Tuskin kukaan juoppokaan joutuu maksamaan jos lapset lastenkodissa?

Minuakin kiinnostaisi laitokseen laitto prosessi itsessään, jos joku osaisi kertoa. Välillä tuntuu että jos minä omaishoitajana kysyn, että mihin saan lapseni hoitoon, jos en vaan yksinkertaisesti joku päivä jaksa häntä hoitaa, niin vastaus on että kysy xx sijaishoitopaikasta ja jos ei omaishoidon vapaapäiviä ole (tai siis kaikki vapaat siihen asti käytetty) niin pitäisi sitten itse maksaa? hoidosta. Joskus kun on ollut oikein vaikeaa ja valvottu viikkokausia tämän vammaisen lapsen kanssa, niin olen miettinyt että jospa vain veisin lapsen apuvälineineen sinne sosiaalitoimistoon ja sanoisin, että tässä on, hoitakaa niin kun parhaaksi näette. Onneksi vielä jaksamista on löytynyt. Lapsi kuitenkin kasvaa vuosi vuodelta ja täysin oma-aloitteisesti liikkumattoman lapsen hoito alkaa käydä kohta jo fyysisestikin todella raskaaksi. Olemme ajatelleet kuitenkin yrittää jaksaa edes sinne yläaste ikään asti ennen kun haetaan laitospaikkaa tms.

Eipä tästä paljon ap:lle varmaankaan apua ole, mutta jaksamista laitospaikan hakuun. Ja sosiaalitoimiston ylimmän " pampun" pitäisi ainakin osata auttaa teitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä