lapsi laitos hoitoon
Onko jollain kokemusta tai tietoa miten toimia. Haluamme laittaa vammaisen lapsen laitoshoitoon mutta miten siinä toimitaan. Ja tietty lopetan kelan tuet hänestä mutta miten muuten. Kuuluuko jatkossa vastuu kunnalle ja eikös kunta ole vastuussa loppukuluista.
Kommentit (30)
kuuro sokea ja liikunta vammainen. ei puhu. vaipat vie 24 h vuorokaudesta
Puhutte hoitajan kanssa asiat halki ja hän voi suositella teille paikkaa ja auttaa käytännön asioiden kanssa.
SItä se teettää kun mummona lapsensa saa.
Eivät halua selvittää koska eivät halua että todella haluamme lapsen muualle hoitoon. Kunnan etu nähkääs.
Vierailija:
SItä se teettää kun mummona lapsensa saa.
Kunta kaartaa ei usko että olemme tosissamme. Mihin muuhun voi olla yhteydessä.
Mulle tuli aidosti todella paha olla ap:n puolesta. Yritä muistaa tämä, kun sinulle tai jollekin läheisellesi seuraavan kerran tapahtuu jotain surullista.
Sinulle itselle jonain päivänä. Tavalla tai toisella.
Kukaan ei ole niin syvästi kehitysvammainen, etteikö huomaisi, että hänet ovat rakkaat ihmiset hylänneet.
Eli 2 viikkoa laitoksessa ja 2 viikkoa kotona.
yleensä ovat hämmentyneitä siitä, että heidän kanssaan kommunikoi joku muu kuin ymmärrysrajoitteinen.
eivät tosiaankaan huomaa, että " rakkaat ovat hänet hyljänneet" !
(en puhu nyt ap:n lapsesta, sitä tapausta en tunne)
Meinaan, jos minä vammaisen lapseni kanssa menisin lastenlinnaan omalle neurologille asiasta puhumaan, niin kyllä alkaisi pyörät pyörimään.
että koet itse tuon hyökkäyksesi omalle kontalle. Et ole näköjään kokenut elämässäsi mitään vastaavaa. Entä päivä jolloin sairastut ja joudut toisten syötettäväksi. Häpeäisit vastauksestasi.
Todella paha olo tuli pienen lapsen puolesta. Kuuro, sokea... :( Varmaan turvaton olo olla tässä maailmassa.
Oletko ap kokeillut esim. seurakunnan kautta vapaaehtoisavustajia? VArmasti jotkut haluaisivat tulla auttamaan ja hoitamaan lasta päivisin, jos ette muuten pääse hyvään ratkaisuun.
Vierailija:
että koet itse tuon hyökkäyksesi omalle kontalle. Et ole näköjään kokenut elämässäsi mitään vastaavaa. Entä päivä jolloin sairastut ja joudut toisten syötettäväksi. Häpeäisit vastauksestasi.
Mutta jos haluaa lapsen laitoshoitoon, se ei ole mahdotonta.
En ole varma, että kuinka asiat pitää hoitaa, mutta ota yhteys kunnan vammaispalvelutyöntekijään ja sosiaalityöntekijään.
Ymmärtääkseni ei tule perheellesi mitään kuluja, jos lapsi laitetaan laitoshoitoon. Tuskin kukaan juoppokaan joutuu maksamaan jos lapset lastenkodissa?
Minuakin kiinnostaisi laitokseen laitto prosessi itsessään, jos joku osaisi kertoa. Välillä tuntuu että jos minä omaishoitajana kysyn, että mihin saan lapseni hoitoon, jos en vaan yksinkertaisesti joku päivä jaksa häntä hoitaa, niin vastaus on että kysy xx sijaishoitopaikasta ja jos ei omaishoidon vapaapäiviä ole (tai siis kaikki vapaat siihen asti käytetty) niin pitäisi sitten itse maksaa? hoidosta. Joskus kun on ollut oikein vaikeaa ja valvottu viikkokausia tämän vammaisen lapsen kanssa, niin olen miettinyt että jospa vain veisin lapsen apuvälineineen sinne sosiaalitoimistoon ja sanoisin, että tässä on, hoitakaa niin kun parhaaksi näette. Onneksi vielä jaksamista on löytynyt. Lapsi kuitenkin kasvaa vuosi vuodelta ja täysin oma-aloitteisesti liikkumattoman lapsen hoito alkaa käydä kohta jo fyysisestikin todella raskaaksi. Olemme ajatelleet kuitenkin yrittää jaksaa edes sinne yläaste ikään asti ennen kun haetaan laitospaikkaa tms.
Eipä tästä paljon ap:lle varmaankaan apua ole, mutta jaksamista laitospaikan hakuun. Ja sosiaalitoimiston ylimmän " pampun" pitäisi ainakin osata auttaa teitä!
voi kysyä?