Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo pyytää maksamaan ravintolalaskujaan työmatkoilla ja tekemään niistä kululaskun, jotka hän itse sitten hyväksyy

Vierailija
18.03.2024 |

Tähän asti olen saanut aina rahani, mutta tuo on firman sääntöjä vastaan ja pelottaa, että joudun itsekin vaikeuksiin tästä. Meillä ei saisi tarjota firman omille työntekijöille varsinkaan ryyppäjäisiä, mutta vaikea kieltäytyä tästä, kun oma pomo rikkoo sääntöjä ja vaatii tätä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä jos homma toimii, mutta sun pitää vaatia, että saat laittaa omat viinasi samalle laskulle. Ei tuosta muuten mitään tule!

Vierailija
2/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä jos homma toimii, mutta sun pitää vaatia, että saat laittaa omat viinasi samalle laskulle. Ei tuosta muuten mitään tule!

Samalle laskulle menee kaikki. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse maksaisi. Pomo maksaa omalla firman kortillaan, minä omallani.

M57

Vierailija
4/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kokoinen firma kyseessä?

"Yli 50 työntekijää työllistäville yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioille sekä valtion virastoille asetettiin velvollisuus perustaa sisäinen, luottamuksellinen ilmoituskanava"

Ja pienemmissäkin jos on määritelty firman politiikka niin noin toimimalla sinä oot ihan yhtä kusessa kuin pomosi kun kulee ilmi. Ilmoitus vain heti jollekin isommalle pomolle, mahdollisimman ylös suoraan.

Vierailija
5/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalle laskulle menee kaikki. ap

No sittenhän tuo on aivan loistava diili! Hyviä työmatkoja.

Vierailija
6/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yli 50 työntekijää työllistäville yksityisen ja julkisen sektorin organisaatioille sekä valtion virastoille asetettiin velvollisuus perustaa sisäinen, luottamuksellinen ilmoituskanava"

Ja pienemmissäkin jos on määritelty firman politiikka niin noin toimimalla sinä oot ihan yhtä kusessa kuin pomosi kun kulee ilmi. Ilmoitus vain heti jollekin isommalle pomolle, mahdollisimman ylös suoraan.

Niinno jos firmassa ei oo muita ku ap ja sen pomo...

Vierailija
7/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinno jos firmassa ei oo muita ku ap ja sen pomo...

no silloin tuskin on "firman politiikkaa" jonka AP mainitsi.

Vierailija
8/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yli 200 työntekijää. Miten voin olla yhtä kusessa kuin pomo? En ole yhtään kululaskua itse hyväksynyt, hän on ne hyväksynyt ja painostanut mua tekeen näin.

Vierailija
9/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku parin hengen narikka kyseessä ni ketä kiinnostaa. Ihan perussettiä pikkupajoissa.

Vierailija
10/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yli 200 työntekijää. Miten voin olla yhtä kusessa kuin pomo? En ole yhtään kululaskua itse hyväksynyt, hän on ne hyväksynyt ja painostanut mua tekeen näin.

Kyllä olet, usko pois.

Vierailija
11/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta kovin helposti jäpähdä, ellei joku vasikoi...

Vierailija
12/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ainakin männävuosina syötettiin ja juotettiin asiakkaita ja syötiin ja juotiin samalla tietysti itse. Joku sit vaa kuittas laskun ja teki kululaskun firmalle. Ei siinä mitää ihmeellistä ollu, ihan perussettiä.

Vierailija
13/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perussettiä tuo on. Toki, jos sisäiset ohjeet selkeästi kieltävät jotain, niin sitten olet hankaluuksissa. 

Vierailija
14/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perussettiä tuo on. Toki, jos sisäiset ohjeet selkeästi kieltävät jotain, niin sitten olet hankaluuksissa. 

Nii joku varoitus siitä voi kyllä tulla..

Vierailija
15/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt menee ohi hilseen. Maksatko sinä siis pomon syömiset, jos pomo pyytää maksamaan siis hänen ruokalaskujaan? 

Vierailija
16/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä ainakin männävuosina syötettiin ja juotettiin asiakkaita ja syötiin ja juotiin samalla tietysti itse. Joku sit vaa kuittas laskun ja teki kululaskun firmalle. Ei siinä mitää ihmeellistä ollu, ihan perussettiä.

Aika olennainen osa on se, että onko asiakkaita mukana vai ei. Jo ihan verotuksellisesti firmassa.

Vierailija
17/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pomo maksaisi ne, niin menisivät isopomon hyväksyttäviksi.

Vierailija
18/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä vois asiaan puuttua, ainakin jos vähän vinkattais. Voi nimittäin hänelle olla selvitettävänä, jos tulee tilintarkastus.

Vierailija
19/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nyt menee ohi hilseen. Maksatko sinä siis pomon syömiset, jos pomo pyytää maksamaan siis hänen ruokalaskujaan? 

ap maksaa pomon ja itsensä kosteat illalliset ja sit firma maksaa ap:lle. Ja pomo hyväksyy. Selkee kuvio.

Vierailija
20/39 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika olennainen osa on se, että onko asiakkaita mukana vai ei. Jo ihan verotuksellisesti firmassa.

Noo.. pari asiakasta ja koko firman tiimi... ne asiakkatki roudattiin sinne et saatiin firman piikkiin. Oltiin tietysti hyvää pataa niiden kans.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme