Onko Kloriitti-pesuaine myrkyllistä lemmikeille?
Pesin eilen lattiat vahvalla Kloriitti-liuoksella kun oli kissa oli pissanut lattialle ja tänään se on ihan vaisu eikä syö.
Kommentit (21)
Myrkyllistä kaikille. Hyvä pyyhintä erikseen puhtaalla ja tuuletus. Etkai nyt sitä jätä muhimaan lattialle?
Eiköhän se ole myrkyllistä kaikille eläville olennoilla. Tietysti riippuu annostuksesta miten paljon aiheuttaa haittaa.
Ensinkin se pitää aina laimentaa vedellä! Pyyhinnän jälkeen pyyhitään vielä pelkällä vedellä. Ja sitten tuuletetaan kunnolla.
Kissanpissaa ei kannata pestä kloriitilla, koska kissan mielestä se haisee sille, että tässä on hänen vessansa.
Eikä sitä höyrystyvää kloriittia saa ihmisetkään hengittää.
Kissa on tarkka vessastaan. Heti pitää puhdistaa jätökset. Tulee sanomaan! Mau-mau-mauuu
Onneksi nykyään on niin hyviä kissan" hiekkoja"
Kloriittihan on myös valkaisuaine. Koronan hoitoonhan Trump kehoitti ihmisiä juomaan valkaisuainetta, joten ei se voi olla vaarallista
Soittele eläinlääkärille jos huolettaa, se voi olla se tai jotain muuta. Kloriitti on kauhea myrkky, se haihtuu myös ilmaan ja menee hengityksen mukana jonnekin. Tuuletitko ja laimensitko aineen kunnolla.
Jos kissa pissasi eilen lattialle ja on nyt vaisu vika voi olla jossakin muussakin kuin siinä kloriitissa(joka tosin on myrkyllistä), mars lääkäriin kissan kanssa.
Lemmikkitalouksissa on syytä välttää lattianpesussa kaikkia myrkyllisiä aineita. Lemmikki saa sitä myrkkyä elimistöönsä kolmea kautta. Hengittämällä nenä kiinni lattiassa, suun kautta nuolemalla itseään tai lattiaa, ja ihon kautta makaamalla lattialla. Minulla on koiria, enkä ikinä pesisi lattioita millään myrkyllisellä aineella.
Kerran tuli ohjelma himosiivoojista jotka puunasi kotiaan joka päivä monta tuntia. Ja poikkeuksetta kaikki käyttivät puhdistukseen kloriittia.. Huhhuh.
Nyt kissa jo virkistyikin ja söi. Annettiin myös vettä ruiskulla ensin kuten eläinlääkäri neuvoi kun soitin.
Huomattiin myös että sillä on pieni vesikello ikenessä, se saattoi olla syynä miksei ollut kiva syödä aamulla.
Kloriittia toki laimensin ja kissat olivat muualla kun pesin lattiaa. Meillä on useampi kissa ja muut eivät ole olleet moksiskaan pesuista.
En normaalisti käytä Kloriittia mutta meillä on todella sitkeä ongelma kun kaksi kissaa pissaa ja kakkaa eteiseen vaikka on tietty astiat tarjolla. Se alkoi jossain vaiheessa ja tapa ei lähde millään kun ovat siihen tottuneet. Ei tunnu Kloriittikaan auttaneen kun sinne on taas pissattu.
Minulla on kissakokemusta yli 20 vuotta, ja lukemattomat niksit olen kokeillut... Ei auta kuin jatkaa normisiivoiluja.
Ap (äänioikeutettu 80-luvulta lähtien, tiedoksi 4/14:lle)
Poistin kloriitilla kissan hammaskiveä Eipä ole kissaa sen koommin näkyny
Vierailija kirjoitti:
Laimennettuna!
Wc pöntön pesu yms sellaisenaan
Ei WC-pönttöön ollenkaan! Se syövyttää pytyn pinnan, eli on yhä hankalampi putsata pönttöä. Moni tuhosi tuolla aineella aikoinaan kylpyammeensa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kissa jo virkistyikin ja söi. Annettiin myös vettä ruiskulla ensin kuten eläinlääkäri neuvoi kun soitin.
Huomattiin myös että sillä on pieni vesikello ikenessä, se saattoi olla syynä miksei ollut kiva syödä aamulla.
Kloriittia toki laimensin ja kissat olivat muualla kun pesin lattiaa. Meillä on useampi kissa ja muut eivät ole olleet moksiskaan pesuista.
En normaalisti käytä Kloriittia mutta meillä on todella sitkeä ongelma kun kaksi kissaa pissaa ja kakkaa eteiseen vaikka on tietty astiat tarjolla. Se alkoi jossain vaiheessa ja tapa ei lähde millään kun ovat siihen tottuneet. Ei tunnu Kloriittikaan auttaneen kun sinne on taas pissattu.
Minulla on kissakokemusta yli 20 vuotta, ja lukemattomat niksit olen kokeillut... Ei auta kuin jatkaa normisiivoiluja.
Ap (äänioikeutettu 80-luvulta lähtien, tiedoksi 4/14:lle)
Olisiko sinulle mahdollista sijoittaa yksi hiekkalaatikoista sinne eteiseen?
On myrkyllistä.