Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

>>--♥->TAMMENterhot Torstai

Kommentit (29)

Vierailija
2/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD6090][b]No mutta totta jum... mihinä te ootta??

Molin niin varama notta kauhia pino täällä orottaas lukijaansa,mutta EI!

Noo, määkin vasta heräsin,kun tänään on eres pikkaasen myähääsempi kouluaamu kersoolla..

Nyt lainaan vähä eiliisestä turves-timantti ohojelmasta Kylymälehtua:

" Sieraainteni reseptorit haistavat eressään tuareen kaffin tuaksun" :)

Kyllä mikää ei voita aamu kaffeja![/b]

[color=1C86EE]Voi totta maar, tämä turvootus saa mun hulluksi!

Ei tämä laske ollenkaan aamuksi,nykki on niinku semmoosilla geelityynyillä kävelis, tai niinku viaraha jaloolla kävelis..

Soromekkaa meinaa taipua :/

[color=008B45]Kävääsin eileen tuas halapahallis ja ostin Juniorille valamiiksi reppuhun(siis mun reppuhu) sen Möhköfantin..

Se niin tykkää siitä,hauska kun sanoja ei viälä oo kauhiasti,mutta äiree ymmärtää hyväätte,kun juniori sanoo:" Puh,laa-laa"

Eli puh,niin ku nalle puh (tajusitta varmaha ittekki!)

Ja laa-laa, ninku se laulu siinä möhköfantis, juu nou,jokka kyseesen vilimin omistaa :D

no nyn se kävääsi tuas viäres ottamas mun kaffeesta juniori-veron :)

no,jos mää palaalen myähemmin ja meen komentamaha nuata isoompiaki hommiis etiäpäin..

[color=#800000][b]Maria ja himpula 40+4[/b] [color=#CD5C5C][size=4]♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=B22222]Onnea Hermionelle tyttösestä!!

Maikkoo: siitä sitruunakakusta, jotta en muista laitoonko ohjeen mukaan sokuria vai reilummalla mitalla, mutta makoosta siitä tuli. Jotta jos ei aivan niin kauhian makiasta piittaa, vähennä sokerin määrää. Mä tein sinne välihin sen sitruunasen täyttehen sijasta kreemin ja niinki tuli tosi hyvää.

Limatulpasta: oon aina luullut/kuullut, että enteilee synnytystä. Eilen eräs tuttavani kertoi, että oli synnyttänyt 3(!)vkon päästä limatulpan lähdöstä. Ei passaa hötkyillä sunnuntaisen klöntin johdosta.. :(

MoominMamma: onnea tänään vauvan syntymäpäivän johdosta ja muutenkin onnea matkaan! :)

Mekulle onnea poikavauvasta!

(.)Eilen neuvolassa kaikki kunnossa. Verenpaine vähän koholla, mutta kuuluu meikäläisellä asiaan tässä vaiheessa. Turvotustakin moitin, mutta paino oli laskenut taas viime viikosta 100g?! Sen kunniaksi pitikin herkutella iltasella ihan huolella. Ruokahalut on kyllä muutenkin taivaissa, mutta taitaa tuo massupoikanen tarvita runsaasti energiaa haban kasvatukseen. Lääkäri oli prkl:n kovakourainen, mutta totesi sentään kohdunsuun olevan 1-2cm auki. Supistelee har-vak-sel-taan. Vointi kohenemaan päin (helppo sanoa, kun takana yhtäjaksoista unta 6 tuntia!).

Mikäs Taun vointi, kun oo näkynyt ei kuulunut? Entäpä Ardisia?

Meidän suunnalla pyryttää lunta niin että ikkunat natisee. Pian pääsee lasten kanssa ulos lumitöihin, se onkin mulle mieluisampaa puuhaa kuin siivous ;)

Jakselkaahan terhot!

ja pst. kaavailtiin chattreffejä klo 13. Kaikki kynnelle kykenevät sinne päiväkaffille :)

Vierailija
4/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!!

Käytiin eilen neuvolassa viimeisen kerran. Terkkari oli unohtanu ajan kun " oletti" ettei enää tulla. Muuten ihan ok, painoa oli tullu " vaan" 1600g. Ei kyl oo syömällä tullu ja lenkilläki oon käyny edellisiä viikkoja enemmän, eli joko vauva kasvaa HIRVEESTI tai sit oli jonkin verran turvotusta. Toivottavasti jälkimmäinen.

Eilinen päivä ihan kauhea. Etova olo ja iltapäivästä supisteli todella kipeästi ettei istumaan pystynyt. Illansuussa sit tulikin limatulppaa??? tai ainakin jotain " hyytelöö" ja aamulla lisää. Jos vaik käynnistyis itestään. Toivotaan!!!

birgit ja pörrö 39

Vierailija
5/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=688E23]Ooksä kokeellu turvotuksehen Hiruroid Fortea? Sitä saa käyttää tällääses voinnis ja mulla se helepottaa levottomia jalakojaki, jotta kyllä se salava jollaki lailla toimiiki.

jäläkikirijootus: onnistuuko ilimapatjoolla tsäksonin muunvoolkking? :)

kysyy lumisen lakeuren leviä lyyti

Vierailija
6/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mull aon kyllä maailman kirjat aivan sekaisin kun eilisiltana ja yöllä tapahtui sellaista mitä ei oo ikikä aiemmin mulle tapahtunu, nimittäin supisteli 4-5 kertaa ihan kivuliaasti illalla ja yölllä heräsin kwahdesti kun supisti niin kipeesti. olin äimän käkkyränä eilen et mitä ihmettä nyt tapahtuu, koska kummassakaan aiemman raskaudessa ei oo supistellu kivuliaasti ennen ku synnytys on ollu tosissaan käynnissä. tosin jotenkin eilen tiesin et ei nää oo niitä oikeita kun ei se limatulppakaan oo irtoillu mihinkään, luotan kun kiveen taas siihen et synnytys alkaa nimenomaan kyseisen klöntin poistumusilla ja aikasintaan tos 3 viikon päästä. ihmettelen vaan itsekseni mikä noi supistukset on aiheuttanu, voisko olla ne antibiootit mitkä eilen sit aloitin kun ei se mun poskiontelotulehdus tuntunu iteksiään menevän ohi.

no jälleen kerran vain seurailen tilannetta ja katotaan mihin se tästä edistyy.

sit onnittelut ainakin mekulle, ariellalle ja hermionelle jotka oli jo urakkansa saanu päätökseen. toivottavasti ei taas jääny viittä muuta ihmistä pois listalta kun tää pää on mitä on. joka tapaukses halit kaikille.

sit tän päivän plussat:

1. mennään kaverin luo kylään koko päiväksi niin ei tartte iteksiään muhia lasten kans koko päivää

2. mies lupasi " yrittää" tulla ajoissa tänään kotia

3. huomenna on jo perjantai ja meille tulee lastenhoitaja kattoon lapsia ku me mennään kaupungille syömään

olikohan jotain muuta? ei nyt näin äkkiseltään tuu mitään mieleen. siis päivänjatkoja taasen kaikille!!!

sapa 38+3

Vierailija
7/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#A52A2A]Jaa notta sitä saa käyttää??

Mun kyllä pitääs varmaha uira siinä ainehes..

Ei onnistu muunvalkit näillä keelijaloolla :D

[color=#8B0000]Mä jo ehriin täs aamulla hualestua,onko kaikki ok,kun himpula ei oo yhtää jumpannu.

No, nyn tuli semmoonenki jytäys,kun tulin tähä konehelle ja laitoon Lauri Tähkää soimaha ja hoilootin täs sitä mahtavalla äänelläni.

Tais saara jonku kohtauksen kauhiasta äänestäni ;)

[color=#006400]Sätti reffiistä: tuun vamaa vähä jälkehe yhren,kun herra8vee pääsöö just yhreltä koulusta..

Sitä ei onneksi tarvii orotella,niinku neiti9veetä.

Ykskin päivä orotin parkis puali tuntia!

Soli jääny laiskoolle,kun oli unohtanu teherä yhren kotitehtävän.

Ei siinä tyäs ollu kauaa menny,mutta ope oli lähteny välitunti kaffiillen,eikä luakasta saanu poistua enne open lupaa, perkeles kun mää kirosin!

Se opettaja muutoonki pitää koko luokkaa välihi syystä jos toisesta ylimääräästä,ei muutoon,mutta ei oo kauhian kivaa orotella juniorin kans parkis,saati sitte ku ois vauvaki mukana!

Pitääs vissii laittaa lappua notta HALOO!

Samoon likka moittii,nottei se kuuntele saati ymmärrä, niinku eileen: aurinko paistoo täyrellä terllä luakkaha,niil oli koe menos,Likka oli moittinu,notta ottaa aurinko silmihi,eikä meinaa nähärä koetta tehrä. niin ope oli vaan tummannu: Antaa ny paistaa kun kerranki niin teköö!

No,onneksi ens vuareksi vaihtuu kuulemma opettaja..

nyt mää meen syämähä(taas)..

[b]Maikkoo[/b]

Ai niin Lyyti: mulla oli just ku sullaki,100g tippunu paino ja vähä koholla normaaliin painehet ja AH, tätä turvootusta :)

Vierailija
8/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Kylmä hiki otsalla ja kieli keskellä suuta sai tänään aamusella autoa styyrata tuolla meidän hiekkateillä, tie oli tukossa kahdessa eri paikassa, tai siis kahdessa eri mäessä. Yks kuormuri ja henkilöauto seistä töröttivät keskellä mäkiä hätävilkut päällä, että niin liukasta meillä...Onko ihme kun vettä sataa jään päälle, niin pääkallohan siitä tulee! No sain esikoisen onneksi vietyä yhtä kinttupolkua pitkin päiväkotiin (matkaan meni 25 min normaalin 8 min sijaan).

LYDIA:

Sää masensit mut heti aamusta ;) Mulla irtos limatulppa(a) viime viikon ke ja oon tietysti ollut ihan sikatoiveikas, että kohta kohta...mut joo kolme viikkoakin siis voi mennä, eli mun tapauksessa vielä kaksi. No se olis sitten viikon yli La:n kuten esikoinenkin :(

päivän +sat

1. Tänään lepäilen, olin eilen liikekannalla koko päivän

2. Pääsimme isännän kanssa yhteisymmärrykseen kodinkoneista ja saan tänään laittaa tilauksen eteenpäin, jeee!!!! Ei siis tarvitse tulevaisuudessa kokkailla ilma hellaa ja liettä :)

3. Löysin eilen tosi kivaa kangasta ja ajattelin ommella uudet verhot vauvan sängyn päälle

Nyt " aamu" palalle! SUPPAREITA KAIKILLE NIITÄ KAIPAAVILLE!

Äitee ja Aatutar 38+6

Vierailija
9/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni vaan laiskotellessa ja löhöillessä ja illalla en päässynnä chattiin, kun ukko läks treeneihin ja mun oli sit hoidettava pojan iltatoimet ja nukuttaminen.

Tänään en pääse sit tein päiväkahvisättiin, kun on neuvola-aika.

Olossa ei mitään uutta, liitoskivut sen verran kyllä helpottaneet, että yöllä saa jo pidempiä jaksoja nukuttua kerralla.

Onnittelut uusille nyyttinsä lunastaneille!!!

Viime yönä näin unta, et olin koulussa (yläasteella viel =o ), lapsivedet meni, eikä opettaja laskenut sairaalaan lähtemään. Sano, et joudan hyvin olla päivän loppuun. Siinä sit lorahteli koko ajan ja yritin koulusta karata, mut ikinä en onnistunut... Jossain vaiheessa mulla oli pullea poikavauva sylissä, mut sit palasin taas koulun penkille tuskailemaan. Ceciliah oli jollain lailla unessa mukana myös, mutta en muista tarkkaan. Jotenkin se liittyi mun henkilöllisyyteen (?) Heh, heti, kun saa nukuttua, niin unetkin on sit mitä on =D

Tämmöttiistä... Voimia ja jaksuja kaikille loppuodotukseen!!!

-tau- 39+5

Vierailija
10/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]*ätshiiii* Pirskistä vaan. Yöllä heräsin vessaan ja kohta ku olin uuestaan simahtamassa niin alko nenua kutittaan vallan vietävästi. Kohta aivastelin sarjana ja kas näin aamulla nenä vuotaa :/

Enpä muuten muista millon ois nuhanpoikastakkaa ollu. Mikäs sen mukavempaa, ku sairaana synnyttää. .Toivottavasti saan hunajalla nujerrettua tän alkavan pöpön. Hyvää ei kyllä tiiä, ku silmätki vuotaa.

Katastanpa täs välis eilisiä turinoitanne ja palaan sit omaan napaan. .

[b]Maria [/b]WAU :) mahtavat onnittelut painosta ;) Täytyy munki myöntää, ett on sun ukkos kyl ihan sokee. Kyllä sullaki on jo kunnioitettavat viikot kasassa ja mie täällä oon jo kauan piipittäny ettei uskalla loppuun asti vejättää raskautta. .

Ai sieki tykkäsit P.A. Turpeisesta :) Hassua joskus nähä se livenä, ku mulla tulee vaan mieleen tuo Turpeinen :D

[b]Äityli [/b]voimia taisteluihin " koekappaleen" kanssa.

[b]Heinä [/b]onko pakaste tyhjä mansikoista ;)

[b]Tikru [/b]jokos on koeajot tehty? Oliko hyvä ostos?

[b]Aino [/b]miten kävi kontrollissa? Mulla se on eessä toistamiseen huomenna.

[b]Tuiskua [/b]onko kaikki pahvilaatikot piilossa? Voi ku kuulostaa suht helpolta tuo sun synnytys. Mistä sellasia saa tilattua?

[b]Isa ja Elin@[/b]kaikkea hyvää vauva-arkeenne :)

[b]Moominmamma [/b]vielä kerran tsempitykset vauvanhakumatkalle bd bd bd.

[b]Meku [/b]paljon paljon onnea terho-ukosta :)

[b]Hermione [/b]lämpöiset onnittelut terho-tytöstä :)

[b]Lyyti [/b]huomaskos sun ukkos roiman painonpudotuksen ;)

[b]Birgit [/b]pitää heti kysellä ookko tehny mittää erikoista, ku oot saanu noin mojovia Oireita " aikaan" ??

[b]Sapa [/b]sullakin Oireita! Mistä te niitä tilaatte. . .selailee postimyyntikuvastoo. .

[b]Lyyti & Maikkoo [/b]kai te luitte tän viikon ilttiksestä, ett pittää olla patentoitut popot siihen Jacksonin muunvalakkiin :D

Ukko mokoma oli unohtanu siirtää mun pirssiin akan turvavermeet siis korokkeen ja turvavyön lyhentimen. Etten sit lähekkää viemään päivännävöllä akkaa äitille yökylliin. Nyt ku ois niin siistiä ajella uutuutta kiiltävällä kaaralla, se ihan häikässee uusissa maaleissaan vastantulevat ;)

Varrauvuttaan meinaan, ett jos vaikka huomenna sais alotella peipin maalimmaan pukkaamista. Mitä kovasti eppäilen, mut pittäähän sitä siihenki varrautua.

Tällasta tekstiä tuskin kukaan jaksaa lukee, joten jätänpä ylimääräset kirjaimet poikkeen.

Ukko oli vaan tyytyväinen unohuksestaa, koska näkee sen takia viel akan tänään. Eilen ku ei kerenny sen kans mittää puuhata, ku oli ylitöissä.

Kattilassa on tulet ja pikkaset puuhellassaki. Lupaili niitä pakkasia viikonlopuksi niin pitää kai opetella lämmittään uuniaki kohta. Hohkaa kylmyyttään tuo järkäle kunnei oo koolla pilattu.

Päivän [b]+++[/b]ois vaikka tällaset

*ukon kommentti akan näkemisestä töitten jälkeen oli niin ihana :)

*huomenna v o i olla se suuri päivä

*akka on niin hellyyttävän onnellinen, ku pääsee mummulle yökylään

Nyt pitää keittää sumpit, ku aamulla tuli vaan juotua teetä.

Z ja peipi 38+6 (viikot loppuu käsiin. .)

[size=3]Kaikki sitte jotai yhen jälkeen sinne chattiin poriseen :)

Vierailija
11/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan laitan tiedot kääröstä.

Palailen myöhemmin kertomaan tarkemmat synnärikertomukset.

Ma 15.1.07 rv 39+1 klo: 13.18 syntyi POIKA!

paino: 3050g

pituus: 50cm

py: 35,5

10 pistettä sai pikkupirpana!

Marge78 sekä poikatoukka 4pv

Vierailija
12/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00EE76][b]Onnea Margelle Pojan Johdosta[/b] [color=EE2C2C]♥

Vierailija
13/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00B2EE][b]22 kpl Terho Prinssejä

[color=EE00EE]13 kpl Terho Prinsessoja

Vierailija
14/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, ku meiän pikku-akoille riittää noita tulevia ukkoja ja on vara mistä valita :D

Vierailija
15/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin juuri kotiin jälkitarkastuksesta ja olin taksissa vähän hermona et miten mies ja Onni on pärjänneet, mutta täällä vetelivät sikeitä molemmat, tuskin livat huomanneetkaan että olin poissa:)

Kaikki oli alapäässä kunnossa, lääkäri oli sitä mieltä et mut on luotu synnyttämään kun perätilasynnytyskin sujui niin mallikkaasti:) Siitä huolimatta ei kyllä olla vähään aikaan ottamassa uusiksi..

Yöt on nimittäin ihan kamalia edelleen, varsinkin viime yö. Muutamana aamuna oon jo jopa heränny ihan hyvällä mielellä, mut viime yönä taas Onni ähisi vatsavaivojaan. Ja herää 1,5-2 h välein edelleen öisin syömään, vaikka on tänään jo 6 viikkoa vanha. Hohhoijaa..

Nii että kuulkaat te vielä jakautumattomat, nauttikaahan vielä mahdollisuuksienne mukaan ajasta ennen nyyttiä ;)

On kyllä kiva kun pieni herra kasvaa..selvästi jo seurailee tapahtumia ja on aktiivinen seurustelija silloin tällöin. Aika usein vielä ruuan jälkeen kyllä tulee uni..mutta syöttövälejä valvoo koko ajan enemmän ja enemmän.

No niin, mies heräsi..

Beijaflor kera Onnin

Vierailija
16/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Red]Piti poiketa täälläkin lukemassa viestejänne ja katsomassa ketkä täällä vielä kokonaisena pyörii :)

Onnittelut kaikille vauvansa saaneille, viimeisimpänä Margelle poikaterhon johdosta!

Kova on poikien etumatka määrässä :) Miten voikin olla niin, että prinsessoja syntyy noin paljon vähemmän?

Tsemppiä kaikille vielä supistuksia ja synnytystä odottaville! Olette ajatuksissani! Valitettavasti ei vaan millään riitä aikaa käydä enää täällä pinoutumassa, kun yritän ajoittain kirjoitella kuitenkin kuulumisia tuonne vauva-puolelle.

Sulina + Lukas 20vrk (eli huomenna 3vkoa vanha)

Vierailija
17/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Eilen kotiuduttiin sairaalasta. Olipas se ihanaa päästä omaan sänkyyn nukkumaan, kun tuolla sairaalassa ei tullut uni. Väsy painaa, mutta kyllä sitä pikkuhiljaa saa takas univelat. Päikkäritkin otan jossain vaiheessa.. onneksi mies on kotona.

Poika on tosi rauhallinen tapaus! Nukkuu hyviä pätkiä päivällä sekä yöllä. Pisin pätkä oli viime yönä 05-9.00 aamulla. Sellasia parin, kolmen ja neljän tunnin pätkiä. Ainakin vielä.. :)

Pitää tulla laittaa synnytyskertomus tänne ja kuvia blogiin myöhemmin kunhan saan kerättyä voimia itelle ja on aikaa..

KAikille paljon jaksamisia mahanne kanssa! Ennen pitkää teilläkin nyytti on sylissä!

mellum ja poika 4vrk

Vierailija
18/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä mistä ihmeestä nuo oireet tuli. En kyl tehnyt mitään mut en kyl huilannutkaan pahemmiten. Eli olin koko päivän jalkeilla. Tänään ollut rauhallisempi aamu, tosin kävely tekee aika kipeetä.

Vierailija
19/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten paljon enemmän on syntynyt terhopoikia kuini tyttöjä. Oottelookohan tyttäret loppukuuta?

Vierailija
20/29 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan neuvolakuulumisilla. Eipä tuolla mitään erityistä tullut, kaikki ihan ok. Painoa oli nyt tullut vähän päälle 400g lisää..Aion kyllä silti herkutella viikonloppuna, jos ei lähtöä tule;)

Syke oli 150 ja vauva liikkui kovasti. Lapsivettäkin tuntuu olevan hyvin. Jos lapsivettä on vähän niin vauvan liikkeet sattuvat, kun lapsivesi ei ole niitä pehmentämässä. Kipu on siis erilaista kuin silloin kun vauva esim. tunkee itseään kylkiin. Istukan toiminnasta kysyin. Kuulemma niin kauan kuin vauva ilmoittelee itsestään eli liikuskelee on kaikki ok. Nyt loppuviikoilla täytyy liikkeitä seurata tarkemmin, kun istukan toiminta saattaa heikentyä. Hyvä tietää, mutta toivottavasti ei tule kauheesti miettittyä tuota istukan toimintaa, ja panikoitua!

Kysyin onko vauva kiinnittynyt, kun en ole aiemmin hoksannut kysyä. Terkka nauroi, että on todellakin; pää on hävinnyt vain leuat vähän tuntuu;) Käski kokeilla emättimen kautta vauvan päätä!!! Huh, taitaa jäädä kokeilematta;) Toisaalta hoksaisikohan vauva alkaa tulemaan kun sitä vähän silittelisi päästä?!!

Kysyin myös siitä menkkamaisesta juilimisesta mitä on ollut välillä. Supistuksia nekin on, ja kuulemma kypsyttää myös paikkoja:) Yes!!!

Hermionelle onnittelut tyttövauvasta ja Margelle poikavauvasta!

Zatu: Pikaista paranemista:) Ei varmaan joo olis kiva synnytttää kipeänä:(

Tänään aamulla pääsin ekan kerran uuden auton kyytiin, hyvältä vaikutti! Kunnon valossa en ole sitä vielä nähnyt; auto kotiutui illalla ja aamullakin oli vielä hämärää kun neuvolaan ajeltiin. Mutta mies on ainakin kovin tyytyväinen ja auto on tosi siistissä kunnossa. Mukava, että auto nyt ehti kuitenkin tulla ennen vauvaa..

Maria-79: Kiva, että jaksat laskeskella noita tilastoja meille:) Miusta ainakin varsin mielenkiintoista noita lueskella. Kyllä on poikavoittoista ainakin tällä hetkellä, mutta ties vaikka tytöt ottavat loppukirin;) Luulen kyllä,että meiltä tulee poika tilastoja kasvattamaan!

Nyt pikapikaa päikkäreille:)

tikru 39+6 (huomenna siis la!!!!)