Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako opiskella röntgenhoitajaksi?

Vierailija
17.03.2024 |

Olen keski-ikäinen alanvaihtaja ja haluaisin uuden työni olevan jokin merkityksellinen sote-alan työ, ei kuitenkaan sh tai lähihoitaja. Röntgenhoitajan työ vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta, mutta mitenhän on työllistymisen laita? Tuleeko tekoäly viemään työt tulevaisuudessa? Itseäni kiinnostaisi erityisesti sädehoito ja aivokuvantaminen, onko niiden pariin vaikea päästä töihin? Haluaisin opiskella (osa-aikaisen) työn ohella, onko tämä käytännössä mahdollista Metropolian monimuotototeutuksessa? Onko sinne vaikeaa päästä ei-ensikertalaisena? Paljon kysymyksiä :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kiinnostaa. Lisäksi se, että minkä tasoista matematiikan osaamista täytyy hallita? Lukiosta on lyhyt matikka ja kurssit suunnilleen kasin arvosanalla, riittääkö?

Vierailija
2/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin just samaa. Näyttäis olevan ihan olemattoman vähän aloituspaikkoja valintakokeen kautta ei-ensikertalaiselle. Kursseissa ei näkynyt matikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostais myös, onko tältä linjalta joku jatkomahdollisuus yliopistossa? Mulla siis kaksi maisteritutkintoa alla ei-työllistävältä alalta. Terv. Edellinen :)

Vierailija
4/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työ ja työllisyys. 

Vierailija
6/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole näkemyksiä aiheesta?

Vierailija
7/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on näkemystä sairaanhoitajana, että kiinnostavalta vaikuttaa. Heillä on tosi monia erikosakoja joille voi työllistyä.

Vierailija
8/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä töitä ainakin jossain päin Suomea, mutta jaksatteko nostella ja siirrellä potilaita, jotka eivät kykene liikkumaan itse? Se takia työ on hyvin fyysistä. 

Vierailija
9/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioanalyytikko voisi olla hyvä vaihtoehto. Krooninen työvoimapula ja labratestien määrä kokoajan vain nousee. 

Vierailija
10/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella miten tekoäly ikinä hoitaisi asian niin että kuvantaminen olisi varmasti asiakkaalle turvallinen. 

Vierailija
11/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly voi korvata kuvien tulkitsemista, muttei niiden ottoa koskaan. Aina tarvitaan koneen käyttäjiä.

Vierailija
12/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostais myös, onko tältä linjalta joku jatkomahdollisuus yliopistossa? Mulla siis kaksi maisteritutkintoa alla ei-työllistävältä alalta. Terv. Edellinen :)

Kyllä on , mulla on nyt kuusi maisteritutkintoa, tähän seitsemänteen pääsin kun kävin tuon röntgenhoitajan linjan.

Vierailija
13/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä muulta alalta röntgenhoitajaksi opiskelleena suosittelisin ensin selvittämään onko sairaalamaailma sellainen paikka jossa haluat työskennellä. Röntgenhommat olivat mielenkiintoisia, ja potilaskohtaamiset samoin, mutta työympäristö sai muutaman vuoden jälkeen lopulta hakeutumaan muualle.

Vierailija
14/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa alalle, töitä riittää.

Vierailija
15/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata. kiertäkää kaukaa tällaiset ajatukset. röntgenhoitajia on jo liikaa.

Vierailija
16/16 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä töitä ainakin jossain päin Suomea, mutta jaksatteko nostella ja siirrellä potilaita, jotka eivät kykene liikkumaan itse? Se takia työ on hyvin fyysistä. 

Kiitos, tämä ei tullut mieleenkään. En siinä tapauksessa sovi alalle.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi