Raskausaikana kauheat polttavat " närästys" kohtaukset? Onko muilla?
Viikkoja kasassa nyt noin 25 ja tänään viimeksi kauhe poltto alkoi yhtäkkiä ja siihen ei renniet ym auta. Otan kyllä heti rennien ja juon vettä mutta tuntuu että mikään ei auttaisi. Tänään huomasin että odella kuuma suihku helpotti oloa kun ylävatsaan päästi suoraan. Siis kipu on aivan mieletön poltto.Olen huomannut että vatsa menee polton ajaksi aina ihanpieneksi. Vai olisiko s närästys kuitenkin jotain vauvan kääntymistä mikä kasaisi ruokatorvea ja siitä johtuisi tämä poltto. Enää en tiedä mitä ajatella. Onneksi kuitenkin menee aina ohitse. Näitä on ollut nyt parin viikon välein ja kestää noin 10 minuuttia.
Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (6)
Mulla on ollut joka raskaudessa sama vaiva, alusta loppuun saakka ja tosi voimakkaana. Välillä tuntuu että rintakehä palaa tai repee, sattuu ihan kunnolla.... Mulla ei Renniet auta eikä muut mitään, parhaiten auttaa vanhanajan konsti.... Lasi kylmää vettä ja sekaan 1tl ruokasoodaa ja aah vihdoin helpottaa. Kannattaa ainakin kokeilla....
Just nytkin istun koneella soodalasi edessä ; )
Esikoista odottaessa jatkuva, hirveä närästys alkoi rv 5 ja loppui heti siinä 2 päivää synnytyksen jälkeen. Nyt oon onneksi päässyt helpommalla. Tuo Gaviscon-liuos on ihan ehdottoman hyvä. Suosittelen!
A.A. rv 28+0
närästykseen piimää. Ruuan päälle siis piimälasi, niin
se auttaa. Rasvaton Gefilus on parasta, kun siinä on
samalla maitohappobakteereita - hyväksi vatsalle!
Närästystä ollut koko raskauden ajan ja 25vkon jälkeen ihan kamalasti!
Tuntui ettei mitään voi syödä eikä juoda. Rennie ei auttanut tippakaan ja gaviscon ehkä vähän, mutta on niin oksettavan karseeta litkua, joka takertuu kurkkuun, että en sitä pystynyt kayttämään. Kun kurkkuun sitten tuli möntti, joka ei lähde pois, vaan tuntuu siellä koko ajan, niin päätinpä kysyä NKLla että eikö raskauden aikana saa käyttää muka mitään oikeeta/kunnollista lääkettä närästykseen? Sain ohjeen ottaa koko loppuraskauden ranimexia! On ihanaa ottaa tabletti, eikä kauhean makuisia litkuja tai rennieitä:) Jos närästys äityy todella hirveäksi, eikä apua enää ole renniestä tai gavisconista, niin kannattaa sysyä neuvolalääkäriltä tai teratologisesta tietopalvelusta(odottavia äitejä varten), että mitä tehokkaampaa lääkettä voisi käyttää.
Mulla närästys helpotti seuraavana päivänä kun aloitin ranixalin(samat vaikuttavat aineet kuin ranimexissa, mutta melkein puolet halvempaa).
Palan tunne kurkussa on edelleen, mutta ehkä se helpottaa vasta sit kun raskaus päättyy..?
Lumi rv33+1
Moikka,
Minulla vkkoja 29 ja ihan sairaasti närästää.. Eilen just olin painoarviossa ja sanoin lekurille närästyksestä niin sanoi että kaikkein paras on nestemmäinen Gaviscon ja sitä saa ottaa ihan reippaastikkin.
Sitä olen saanut ohjeeksi neuvolalääkäriltä. Toimii suht hyvin. Se pitää ottaa puoli tuntia aterian jälkeen ja nukkumaan mennessä.
Mutta onkohan tuo närästystä sinulla, jos menee noin nopeasti ohi, tai jos se Rennie sinulla sitten saa sen menemään ohi. Minulla Renniestä ei ole ollut apua. Mutta närästyshän on tuollaista polttavaa korventamista, että kuulostaa tuo kyllä ihan närästykseltä. Närästykseen auttaa myös olla vähän kohollaan sängyssä ja ei pitäisi heti ruoan päälle mennä pitkälleen. Mantelien joku on sanonut auttavan, mutta ei kyllä minulla tehoa.