Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää kangistuko johonkin 1 tiettyyn tapaan ajatella

Vierailija
14.03.2024 |

Se voi tuntua turvalliselta, mutta se on hölmöä. Todella moni ihminen tekee tätä. 

On vain oma näkemys tai oman fanittamansa kerhon näkemys, kaikki muut ovat pahaa ja niissä ei ole perää. 

Mäkin henkisen tien kulkijana opin päivittäin uutta kun mä pidän korviani auki ja etsin tietoa, mä en voi alkaa osottelemaan sormilla toisia henkisen tien kulkijoita, että sä oot väärässä, näin se menee. 

Olkaa avoimia uudelle tiedolle. 

Henkisyydenkin pitäisi olla oman tietoisuuden laajentamista. Tän takia mä en pysty esim samaistumaan valtauskontoihin, koska siellä on niin tarkkaa kaikki sanottu ja niiden mukaan mennään. Se on kirjaimellisesti oman tietoisuuden supistamista. 

Sama oikeastaan koskee tiedettäkin, se muuttuu jatkuvasti ja tilalle tulee parempia teorioita, sä et voi kangistua siihen tämänhetkiseen. Vaikka se tuntuisikin turvalliselta. 

Sä et ole älykäs, etkä viisas, etkä mitään muutakaan jos sä harrastat tätä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
2/4 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tieteen koko pointti on, että kun uutta tietoa tulee, vanhaa tietoa arvioidaan uudelleen. Se on ainoa tapa kartuttaa tietoa. 

On olemassa ihmisiä, sanokaamme heitä vaikka hörhöiksi, jotka kuvittelevat, että tieteellisten teorioiden muuttuvuus on heikkous, mutta he eivät ymmärrä tieteenteosta yhtikäs mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin

Vierailija
4/4 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jos katsoo sivuston aloituksia ne on pelkästään juuri sitä yhtä tapaa ja yhtä aihetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi