Clomit kehiin...
Hei vaan!!
Kysymys teille jotka jo syötte clomeja, mikä on se parempi aika ottaa ne/ onko sillä siis jotain merkitystä yleensäkkään, ottaako ne tabut kierron 3-5 vai 5-9 pvä??? onko jotain tietoa tästä.....
Kiitoksia etukäteen!!!
Kommentit (5)
Olen syönyt Clomeja kp5-9. Niiden rinnalla lääkäri aina määrännyt Terolutit. Meillä on 2 clomialkuista tyttöä ja yksi " luomu" poika.
Olen ymmärtänyt, että Clomeja otetaan aiemmilla kiertopäivillä jos on ongelmia kohdun limakalvon ohuuden kanssa. Clomithan pitkään käytettyinä ohentavat kohdun limakalvoa entisestään, joten noilla aiemmilla ottamispäivillä saadaan arvokasta lisäaikaa kohdun limakalvon kasvulle.
Clomeja käyttäessä oviksen pitäisi tapahtua 7-12 vrkn kuluessa viimeisen tabletin ottamisesta.
Ei muuta kuin onnea yritykseen!
aikaisempaan viestiini. Otin clomit siis kp3-7. Limakalvo-ongelmia ei ole ollut ennen eikä jälkeen clomien, eikä niitten aikana. Limakalvon seuraamiseksi kontrolliultra on kuitenkin tärkeä.
tuosta limakalvo-ongelmasta, kopsaan sen tähän:
4.2 Annostus ja antotapa
Naiset: Ovulaation induktioon 50¿100 mg päivässä 5 vuorokauden ajan kuukautiskierron 5.¿9. päivänä, tai 3.¿7. päivänä, jos lääkkeen katsotaan häiritsevän servikstekijää. Klomifeenia tulisi antaa joko normaalin vuodon jälkeen tai, jos potilaalla on amenorrea tai oligomenorrea, provosoidun vuodon jälkeen.
On reseptillä ja kierron 3-7 pvänä on ohje ( olin näköjään sekoillut aiemmin nuo ottamis pvät :0 ), mutta se jäi kuitenkin vaivaamaan, kun näitä ottamis päiviä on nuo 3/5 kiertopvät...no utelias kun on niin....ja eipä tullut lääkäriltä kysyttyy mokomaa.....
Mutta kiitos teille, jotka jaksoitte vastata!!!
sillä varmaan joku merkitys on, kun mulle ainakin lääkäri määritteli ne ottamispäivät. Clomistien pino on ollut aika hiljainen viime aikoina, mutta sieltä saattaisit saada tietoa, kun muistelen jonkun kokeilleen lääkärin määräyksestä molempia ottamistapoja. Liittyneekö kuukautiskierron pituuteen. Itselläni oli n. 28 pv (vaihteli 24-26 välillä) ja määrättiin ottamaan kp3-5. Sullako on vaan resepti ilman ohjeita?