Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä kirjanpito-ohjelma pienyrittäjälle?

Vierailija
03.03.2024 |

Minun todellakin kannattaa tehdä se itse, sillä teen vain muutamalle toimeksiantajalle, laskutan kerran kuukaudessa kuukauden työt ja taustalla on kaupallinen koulutus. Olen myös tehnyt useiden yhdistysten kirjanpitoja tilipäätöksineen, joten osaan näin yksinkertaisen kirjanpidon tehdä itse. Teen töitä kotona ja vähennyksia tai ostoja on vain vähän, joinakin kuukausina ei ostoja tule ollenkaan. Olen selvittänyt, että minulla riittäisi jopa yksinkertainen kirjanpito, mutta teen kaksinkertaisen, koska osaan. Tietty nyt tulee tilitoimistoyrittäjät kertomaan että ei kannata, mutta ei minun kannata maksaa ulkopuoliselle asiasta, mikä vie itseltäni vain muutaman tunnin kuukaudessa ja mihin on osaamista tehdä itsekin. Kuitenkin se kuittien ja tietojen toimittaminen tilitoimistolle vie oman aikansa. Teen yksin toiminimellä. Joku muu tekisi tätä kevytyrittäjänä, mutta osaan myös tehdä laskut ja edellisessä työpaikassa hoidin laskutuksen, vaikka tilitoimisto koetti kovasti saada sitä itselleen. Se vain olisi vaatinut saman vaivan kuin itse laskun teko toimittaa laskutettavat tiedot tilitoimistolle. Sama homma itsellä nyt. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla