Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten syötte kuukaudessa? Haluaisin tiputtaa ruokamenoja radikaalisti

Vierailija
02.03.2024 |

Käytän yksinelävänä aivan järjettömiä summia ruokaan enkä edes syö mitenkään hienosti. Kaipaisin vinkkejä ja konkreettisia esimerkkejä miten saada tämä elämän osa-alue reilaan. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee viikon ruokalista etukäteen ja käy sen mukaan kaupassa

Vierailija
2/4 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sitä kuukausittai laskea. Sun pitää tehdä viikkobudjetti. Itse kirjoitan aina listan kun lähden kauppaan. Normaalia kotiruokia. Viikonloppuisin yleensä perjantaina yleensä sitten herkuttelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt nyt ja kuinka paljon menee rahaa?

Vierailija
4/4 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olin 2 kk käymättä kaupassa. Siinä tuli syötyä makaronia ja soijarouhetta keitettynä kanaliemessä, hävikkinuudelit, sekä 4 pussia hernerouhetta jotka olin hävikkikaupasta kaapin perukoille joskus ostanut. Päivästä toiseen samaa kunnes lopulta ei ollut jäljellä kuin kanaliemikuutiot.

No, soijarouheesta ja papupurkista meksikonpataa, sattumoisin oli pikariisiä hävikistä ostettuna. Jauhoja menikin 3 kg, leivoin rieskan tapaisia, hävikkimajoa päälle, tai tein dumplings-nyyttejä pakastekasviksista tai riisistä ja soijarouheesta tai tonnikalasta, tai oli joku herkkusienipurkkikin.

Vielä kun oli pari porkkanaa, sipuli, hernerouhetta ja soijarouhetta, tein kasvispihvejä.

Ei kahvia tai teetä, hauduttelin samoista kahvinporoista niin kauan kuin makua lähti. Löysin sitten vanhan pussukan jauhettua inkivääriä, joten tein siitä teetä. Pakkasesta tuli vatut ja mustaherukat keiteltyä lopulta mehuksi.

Joskus jos oli päivälläkin vähän semmoinen olo että pitäisi syödä (mulla on tapana syödä kerran päivässä, iltaisin) eikä ollut oikein mitään nopeaa, leipää tms. niin kanalientä tai joku nuudelipussista jäänyt mauste, curryä tms ja lisäksi perunamuusijauhetta niin että tulee sellainen löysä keitto, vähän kuin "lämmin kuppi". Miellyttävämpi syödä sellaisenaan kuin pelkkä paksu muusi.