Älypäämatkustamista taas junassa
Syyslomaviikko ja junat täynnä ihnisiä, jotka ei osaa matkustaa vähin matkatavaroin. On pussukkaa, nyssäkää, rinkkaa, jääkiekkokassia, reppua, megakokoista matkalaukkua ja perustrolleytä.
Jokainen haluaa omat pussukkansa lähelleen. Mikä neuvoksi, kun hattuhylly on täynnä? Käytävän tukkiminen tietysti! Ne omat rakkaat tavarat on niin arvokkaita, että varmasti ne varastetaan, jos ne jättää eteisen matkatavaralokeroon!
Ja milloinkahan älypäät oppivat sen, että ne pikkutrolleyt mahtuu myös istuimen alle?
Kirsikkana kakun päällä keski-ikäinen eukko, joka riitelee puhelimessa miehensä kanssa. Tästä tulee hyvä matka.
Kommentit (18)
Ai sulla syyslomaviikko. Eräillä meneillään jo talviloma...
No, kun sinne talvilomapaikalle mennään harrastamaan. Omat sukset ja luistimet ja jääkiekkovarusteet otetaan toki mukaan.
Yritä ensi vuonna ottaa se lomaviikko sellaiseen ajankohtaan, jolloin eivät koululaiset lomaile.
En tiiä kauan niitten lomat kestää mutta kun ite matkustin viimeksi etelän aurinkoon niin käsimatkatavaroilla vetelin. Hyvin pärjäsin, ostin ruuvan ja juoman lisäksi vain after sunia. Ja jos joku muukin olisi loppunut niin olisin ostanut sitäkin. Toki pesin käsipyykin joka päivä.
Takit pitää myös laittaa ylähyllylle, ettei laukut mahdu, vaikka takeille on koukutkin.
Vierailija kirjoitti:
No, kun sinne talvilomapaikalle mennään harrastamaan. Omat sukset ja luistimet ja jääkiekkovarusteet otetaan toki mukaan.
Ahaha :-D Mitä mä sekoilen taas. Talviloma tietysti.
Mutta noi isot harrastejutut ei kuulu vaunuosastoon.
Ap
Jotenkin huvittaa aina nämä junavalitukset. Vuosikymmeniä kulkenut junalla työ- ja lomamatkat. Ei koskaan mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos junissa matkatavaralokerot ovat täynnä, niin jonnekinhan ne omat tavarat pitää sitten siellä istumavaunussa sovittaa.
Mun lemppari oli kun helsinkipellejä nousi Oulussa. Laittoivat semmoisia isoja kelkkoja sinne tavarahyllylle, ja niistä niiden kelkoista alkoi sulamaan lumi ja tippui muiden matkustajien päälle. Helsinkiläiset on kyllä niin tyhmää sakkia.
perustrolley
Mitä vittua nyt taas?
Se on pyörälaukku! Tai pyörillä kulkeva matkalaukku.
Ihan karmeeta. Menin junalla 23.12 ja ajattelin ettei varmaan paljon matkustajia. Niin oli ajatellut moni muukin. Ja sitten kuitenkin valitetaan ettei rahaa ole matkustaa. Suomessa on rahaa.
Kerran jollain oli miljoona käpsäkkiä. Hän ahtautui viereen valtavan huvimateriaalinsa kanssa siihen istumaan. Ensimmäisenä penkki takanaolevan syliin, päälle monta kerrosta vilttejä, joku jalkahierontajuttu, luurit korville ja silmälaput silmille. Kiva itse siinä ikkunapaikalla miettiä, että miten tästä pääsisi vessaan. Varmaan ihan kiva kotona tuollainen rentoutumisasema, mutta onko ihan pakko junassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos junissa matkatavaralokerot ovat täynnä, niin jonnekinhan ne omat tavarat pitää sitten siellä istumavaunussa sovittaa.
Ei ole täynnä. Tarkistin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun lemppari oli kun helsinkipellejä nousi Oulussa. Laittoivat semmoisia isoja kelkkoja sinne tavarahyllylle, ja niistä niiden kelkoista alkoi sulamaan lumi ja tippui muiden matkustajien päälle. Helsinkiläiset on kyllä niin tyhmää sakkia.
Tuskin se tyhmyyttä on. Ihmiset on vaan niin törkeitä, että laittavat märät tavaransa mieluiten muiden yläpuolelle kuin itsensä. Tästä olen kyllä huomauttanutkin ja siirtänyt tavarat, kun nun yläpuolelle on märkiä sadetakkeja tuotu.
Ootteko muuten huomanneet, että videopuheluiden puhuminen julkisissa on lisääntynyt? Minä en ainakaan halua tulla kuvatuksi toisten videopuheluihin. Eiköhän tietosuojakin jo moisen kiellä, koska tuossahan kuvaaminen ja julkaisu on tavallaan yhdessä, vaikka kyse ei ole tallenteesta. Täytyy tiedustella tietosuojavaltuutetulta, miten asia on.
Turha sitten on taas ihmetellä, miten tai mistä on sen syyhyn saanut. Tuolla leviää myös syyhy. Junaankin pitäisi saada joku rajoitus matkatavaran määrälle, kuten lentokoneessa on.
Kuullostaa ihan weetee meiningiltä. Onneksi mennään omalla maasturilla.