Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintolakulttuuri Suomessa ja Pohjolassa aallonpohjassa

Vierailija
27.02.2024 |

Puhutaan alan ahdingosta mutta juurisyytä ei etsitä. Miksi muualla maailmalla syödään ulkona huomattavasti enemmän kuin Pohjolassa, miten saadaan pidettyä kulut kurissa. Onko veronkiertoa, halpatyövoimaa?? En osaa sanoa, varmaan osassa on.

Ravintolassa syöminen on niin järjettömän hintaista että omalla rahalla aika harvoin tulee käytyä. Aiemmin tuli paljon enemmän ulkona syötyä. Koko systeemi on vinoutunut ikävä kyllä. Kaipaisin tännekin tupa täynnä olevia kohtuuhintaisia ruokapaikkoja, ei tarvi olla michelin tason safkaa. Jos annoksen keskihinta olis esim 12€ niin kävijöitä riittäisi.

Riittää kun katsoo burgerimiesten viime kautta jenkeistä, meno oli ihan jotain muuta kuin täällä.

Toinen on juoman hinta, meet Pizzalle ( 16€ ) ja siihen iso tuoppi tai 12cl viiniä 9€. Ei kiitos, teen itse ja haen kaupasta hyvän laatu oluen tai 15€ hyvää punkkua koko pullollisen. Parannusta odotellen. Ainoa etu mikä on niin itse ainakin tässä oppinut aika tasokkaaksi kotikokiksi, tosin mulla on keittiömestari aina luurin päässä apuna :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla