Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko korvapuustitäytteen rasvaksi laittaa osan voita ja osan margariinia?

Vierailija
24.02.2024 |

Vai "juoksettuuko" ja erottuuko ne toisistaan tms., kun ovat erilaisia rasvoja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vain voi kelpaa.

2/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus laittanut hunajaa voin sijaan. Muistaakseni ihan hyviä tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan taikinaan aina voita ja täytteeseen juoksevaa floraa, helppo levittää. 

Vierailija
4/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisessä reseptissä ei ole mitään rypsiä, rapsia, palmua vaan VOITA.

Kaupat ovat ahneuden takia täynnä nykyään noita kuivia margariinikänttyjä.

Cafe Caruselista saa vielä kosteita, aitoja vanhan ajan korvapuusteja voilla, ja vielä isoja. Ei vaan huvita ajaa kovin usein Helsingin keskustaan sitä varten.

Vierailija
5/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kuin mummon "perinteinen" muusi. lisänneet reseptiikkaan jotain palmuöljyä ja kookoskuitua.

mitä kansanperinnettä se palmuöljy muka on mummoni aikaan ollut, koko kitaan tarttuvaa teollisuusjätettä ei edes saanut mistään.

miksi kaikki hyvä pitää pilata katteiden maksimoinnin nimissä. paska maailma

Vierailija
6/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  voi  tottakait  ) hyvää  tulee 

Vierailija
7/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisöljy saa pullat ja korvapuustit maistumaan kuivalta ja halvalta paiston jälkeen. Rasva lilluu pinnalla ja taikina on kovahkoa mautonta massaa.

Valitettavasti moni kotikokkikin joka tarjoaa näitä ties missä illanistujaisissa on päättänyt säästää kokonaiset 5 euroa sillä ettei vaan käyttänyt kunnon voita. Seurauksena tarjoiltava on sellaista kuivaa pakkopullaa jota syö lähinnä kohteliaisuudesta.

Kitsaimmat säästävät jopa sokerirakeista (jotka maksavat 0,89€ kilolta) niin että pinnalle asetellaan käsin 5-6 raetta. Ei hyvää päivää.

Vierailija
8/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisessä reseptissä ei ole mitään rypsiä, rapsia, palmua vaan VOITA.

Kaupat ovat ahneuden takia täynnä nykyään noita kuivia margariinikänttyjä.

Cafe Caruselista saa vielä kosteita, aitoja vanhan ajan korvapuusteja voilla, ja vielä isoja. Ei vaan huvita ajaa kovin usein Helsingin keskustaan sitä varten.

https://m.facebook.com/cafecarusel/photos/a.822682464414846/20329461067…

googlasin. voita, kananmunaa, sokeria, kanelia. ihanne-korvapuusti

ei enää missään kaupassa myydä tällaista. saakohan turussa mistään? kaikissa vaan ainesosina vehnä, palmu, sokeri... karvas, ikävä halpaimitaatio

Vierailija
9/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyä ei kannata laittaa, eikä kookosrasvaa, mutta margariini käy hyvin. Toiset uhoo mitä uhoo, mutta ihan syötäviä niistä tulee margariinillakin. Voilla joo ehkä parempaa, mutta jos se on loppu, niin entä sitten?

Vierailija
10/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsien ihailija kirjoitti:

Mä oon joskus laittanut hunajaa voin sijaan. Muistaakseni ihan hyviä tuli.

Kakkia hullutuksia. Hunaja on sokeria ja voi on rasvaa, ihan eri asioita.

Vierailija
11/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan taikinaan aina voita ja täytteeseen juoksevaa floraa, helppo levittää. 

Järkkyä!

Vierailija
12/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyä ei kannata laittaa, eikä kookosrasvaa, mutta margariini käy hyvin. Toiset uhoo mitä uhoo, mutta ihan syötäviä niistä tulee margariinillakin. Voilla joo ehkä parempaa, mutta jos se on loppu, niin entä sitten?

Tietenkin "pystyy" laittamaan. Olen itse laittanut jopa x-tran 30 sentin margariinia kerran kun kaupat oli kiinni eikä muuta ollut.

Lopputulos vaan ei ollut pehmeä, kuohkea ja kostea korvapuusti kuten sen kuuluisi olla, vaan kohonnut tiiliskivi joka maistui kanelilta.

Toki säästämisessä on mahdollista mennä äärimmäisyyksiin, jättää vaikka sokerinkin pois, vain vehnää, kanelia ja halvinta margariinia. Tällaisiahan monen paistopisteen korvapuustit ovat ja ne maistivat roskalta.

Vierailija
13/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuustit voi täyttää myös hillolla  tai nutellalla. Teet korvapuustit ja leikkaat suoraan, laitat keskelle reiän, täytät Nutellalla ja uuniin. Vaihtelu virkistää. 

Vierailija
14/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka käynyt ennen halpuutus-aikakautta kahviloissa (eli ennen 2010-lukua) muistaa että laadukkaat korvapuustit pystyi "rullaamaan" taaksepäin koska ne olivat niin kosteita kananmunan ja voin takia.

Nykyään jos tekee noin, siitä vaan lohkeaa kuiva palanen kuin sementistä joka on viittä vaille pintakuiva maalausta varten.

Vierailija
15/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvapuustit voi täyttää myös hillolla  tai nutellalla. Teet korvapuustit ja leikkaat suoraan, laitat keskelle reiän, täytät Nutellalla ja uuniin. Vaihtelu virkistää. 

Itse levitän Nutellan taikinalevylle ennen rullausta. 👍

Vierailija
16/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile fariinisokeria tavallisen sokerin sijaan  on muuten hyvää. 🤩

Ja mieluiten voita (tai edes oivariinia) täytteeksi.

Vierailija
17/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sopii 60% margariini sekaan voita. 

Vierailija
18/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sopii 60% margariini sekaan voita. 

Jos ei elä absoluuttisessa köyhyydessä, mitä lisäarvoa se margariini tässä yhtälössä tuo? Säästät 2 euroa ja teet kuivan käntyn?

Vierailija
19/19 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan osan jopa puolet margariinia ( 60% pitää olla vähintään, mikä sopii leivontaan) siksikin, että  säästää rasvassa eli hiilareissa. Sama käytäntö kun teen täytekakkuja tms niin puolet Flora vispikermaa,  jossa on rasvaa 25% ja varkaan erikseen kuohukermaa ja sekoitan keskenään. Vähemmän rasvaa siinäkin. Rasvaa kannattaa vähentää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä