Hei te muut, jotka teette asioita sääntöjen mukaan esim töissä.
Häiritseekö kun muut sooloilevat ja venyttävät sääntöjä?
Taidan olla ainoa joka tekee asioita sääntöjen mukaan ja koen et on tärkeää noudattaa yhteisiä pelisääntöjä.
Kommentit (15)
Olisin sääntöjen noudattava mut nykyään niin pölhöt säännöt ettäjoskus on tällaisen niuhonkin pakko tehdä oman pään mukaan.
Tiedän tunteen. Kauheita lintsareita meilläkin duunissa.
Riippuu asiasta. Teen työt niin, että lopputulos vastaa odotuksia ja on valmista silloin kuin pitää. Muutoin sovellan työpaikan käytäntöjä ym. parhaaksi näkemälläni tavalla.
Sama meillä, laiskiaiset pääsee aina pälkähästä, kun eivät vain tee niin kuin pyydetään. Tunnolliset tekee niidenkin työt tai laiminlyö potilaita. Ärsyttää, mutta enpä mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan olevani sooloilia, tarpeen niin vaatiessa. Joskus päätän tehdä pilkulleen niin kuin on ohjeistettu ja monesti silloin käy niin, että lopulta ylemmältä taholta tulee päätös sittenkin tehdä niin kuin alunperinkin oma järkikin sanoi. Koskaan en ole saanut vielä moitteita toiminnastani, joten jatkossakin tukeudun tarvittaessa omaan järkeeni.
sooloilija
Kultainen keskitie löytyy aina. Välillä eteen tulee tilanne, jossa sääntöjä ei kannata lukea kuin piru raamattua. Meiltäkin löytyy näitä, joille kaikki toimintaohjeet pitää olla pilkuntarkasti määritetty poikkeuksenpoikkeuksineen, tai muuten mistään ei tule mitään.
Häiritsee, koska se sääntöjen venyttäminen on usein vain lapsellista kapinointia sääntöjä vastaan. Tai siltä se ainakin näyttää.
Moni venyttäjä rikkoo sääntöjä ihan periaatteesta, eikä sillä saavuteta muuta hyötyä kuin että venyttäjä pääsi korostamaan itseään.
Muiden pitää sitten korjailla jälkiä, kysellä perään ja ihmetellä, mitä on tehty ja miksi se on tehty näin kun pitäisi tehdä noin. Ja venyttäjä sähähtelee äkäisenä että mikä tässä on ongelmana kun tämä on hänelle itselleen täysin selvää.
Mulla tiimiesimies aina venyttää sääntöjä sen mukaan mikä itselle on edullisinta. Super-ärsyttävää.
Mä olin tehtaalla kokoonpanijana ja siellä ei ollut työnjohtoa eikä sääntöjä. Piti olla oma-aloitteinen ja itseohjautuva ja ihan itse keksiä mitä pitää tehdä.
Oli todella stressaavaa, varsinkin kun sitä tekemistä ei edes ollut. Porukka vaan näpräs kännykkää kun oli ties mitä komponenttipulaa ja tilauslista tyhjänä.
Hyi kauhee, alkoi tuntua stressireaktio niskassa/yläselässä kun erehtyy tätä ajattelee... Onneksi pääsin pois.
Jos ei osaa noudattaa sääntöjä niin silloin tekijässä jokin vialla.
Meillä on töissä joku tuollainen, joka ei voi ymmärtää oman pään käyttöä jos vain jotkin säännöt löytyy. Heille ei voi kertoa jos joskus on tehty kokonaisuuden kannalta järkevämpi ratkaisu, koska se häiritsee heidän ajatusmaailmaansa liikaa. :)
Ymmärrän jos asioita halutaan tehdä hyvin ja auttaa. Mutta se on inhottavaa jos joku noudattaa sääntöjä niin, että tekee pahaa asiakkaille tai muille sillä. Eli ei tajua edes itse mitä on tekemässä ja suostuu sellaiseen sabotaasiin. Silloin pitäisi herätä ja hälytyskellojen soida.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä joku tuollainen, joka ei voi ymmärtää oman pään käyttöä jos vain jotkin säännöt löytyy. Heille ei voi kertoa jos joskus on tehty kokonaisuuden kannalta järkevämpi ratkaisu, koska se häiritsee heidän ajatusmaailmaansa liikaa. :)
Kerro ihmeessä tuo kyseiselle henkilölle päin naamaa jos jokin häiritsee
Vierailija kirjoitti:
minulla on vaikea omasta päästä muuttaa työskentelyjärjestystä tai tapoja tehdä jokin asia, mutta teen kyllä sitten jos joku kertoo/neuvoo mikä on parempi tapa. Muuten noudatan opetettuja työtapoja koska osaan siten paremmin ja jälki on parempi. mutta saatan aluksi olla sen uuden työtavan kanssa hieman jäykkä ennen kuin opin sen kunnolla.
Tunnustan olevani sooloilia, tarpeen niin vaatiessa. Joskus päätän tehdä pilkulleen niin kuin on ohjeistettu ja monesti silloin käy niin, että lopulta ylemmältä taholta tulee päätös sittenkin tehdä niin kuin alunperinkin oma järkikin sanoi. Koskaan en ole saanut vielä moitteita toiminnastani, joten jatkossakin tukeudun tarvittaessa omaan järkeeni.