Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko alkaneet syömään vähemmän vai enemmän vanhemmiten?

Vierailija
18.02.2024 |

Itse syön paljon vähemmän kuin alle kolmekymppisenä.

T. N43

P. S ennen söin miten halusin ja miten paljon tahansa enkä lihonut. Nykyään tulisi sellaisesta syömisestä ylimääräisiä kiloja. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä vähemmän.

Ei vain ole samaa ruokahalua kuin ennen.

Paino pudonnut parikymppisestä kuutisen kiloa, vaikka kaksi lastakin tässä välissä synnyttänyt.

Koskaan en ole ollut ylipainoinen saati lihava, nyt huitelen alimmalla normaalipainolla.  Lääkärin mukaan pitäisi ainakin 4-5 kiloa nostaa jotta päästäisiin "turvalliseen" painoon.  En aio alkaa mässätä.

Liikuntaa tulee koska se on minulle aina ollut tärkeää, mutta niin paljon en liiku ettäs se voisi kiloja laihduttaa. 

Vierailija
2/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 ja syön kohtalaisen järkevissä raameissa, mutta huomaan selvästi, miten ruokahalu on selvästi pienempi kuin vielä 10-15 vuotta sitten. Nyt ihan ihmetyttää oma "pohjattomuus" varhaiskeski-iässä, jolloin esimerkiksi liikunta-aktiivisuus oli kutakuinkin nykyistä tasoa. Nuoruus on oma historiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 ja syön kohtalaisen järkevissä raameissa, mutta huomaan selvästi, miten ruokahalu on selvästi pienempi kuin vielä 10-15 vuotta sitten. Nyt ihan ihmetyttää oma "pohjattomuus" varhaiskeski-iässä, jolloin esimerkiksi liikunta-aktiivisuus oli kutakuinkin nykyistä tasoa. Nuoruus on oma historiansa.

Saman olen huomannut. Ruokahalu roimasti pienentynyt. 

Vierailija
4/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan nälkä, ja siitä seurasi ihan anemia. Nyt yritän syödä enemmän rautaa sisältäviä ruokia. Nuorempana söin mitä vain erittäin hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
5/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon enemmän.

Pienenä meillä syötiin pääosin riisiä veden kanssa. Joskus olivat keittäneet lihaa ravintolaruokia varten ja sieltä vedestä saattoi löytyä pieniä paloja lihaa, jotka olivat irtaantuneet isommista paloista keitettäessä. Se oli sitten jo meille "luksusta."

Väittivät aina kovasti olevansa köyhiä, mutta luulen, että säästelivät kaikesta meidän lasten suhteen. Olen mamutaustaisesta perheestä.

Vierailija
6/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nykyään paljon enemmän ja se kyllä näkyy. 

Vierailija
7/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuuttaan ruokahaluni on vain lisääntynyt. 

Vierailija
8/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko syödä vähemmän. Ja silti paino tuppaa nousemaan.

Olen nyt 55 v, ja luulen, että syön varmaan puolet vähemmän kuin 30 v. Vaihdevuosissa annoksia piti tietoisesti pienentää. 

Vierailija
9/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä en ole saanut aikaiseksi mitään. Saamari yli viiskymppiä mittarissa ja tää on vaan niin tätä. 

Vierailija
10/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän ja vähemmän ja kiinnostus ruoan laittamiseen kokkaamisen ja siivoaminen vielä päälle on Nolla.

N55 vee 

Vierailija
11/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 50, syön vain 6 tuntina päivässä - käytännössä 2-3 kertaa. Lopun 18 tuntia paastoan. Ruoka on pääasiallisesti kasvisruokaa, harvoin kalaa tai kanaa. Sokeria ei, alkoholia ei. 

Vierailija
12/12 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän. Ei enää jaksa vetää isoa kebabannosta tuplalihalla, pienikin riittää siihen, että saa mahan täyteen.

M50