Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ranskankieltä lukeneet! Kuinka monta olet opiskellut kieltä ja millaisia arvosanoja tullut?

Vierailija
08.02.2024 |

Miten on?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuinka monta vuotta!

Vierailija
2/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monta vuotta!

3 vuotta tuli luettua ja arvosana 7. En oikein koskaan oppinut miten päin ne heittomerkit kirjainten ylle tuli. Myös opettajalla oli suuri vaikutus asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta luin (kasilta lukion loppuun). Arvosanat jotain 8-9 luokkaa, kirjoitin C:n (aikana ennen eximiaa). Ei jaksanut oikein kirjoituksissa enää kiinnostaa. Enkä oikein tänä päivänä osaa ranskaa.

Vierailija
4/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-ranska kasilta kirjoituksiin. Ainoa kieli, jota minun piti koulussa ihan opettelemalla opetella eli tehdä läksyt ja lukea kokeisiin, koska ranskan kirjoitusasu ja ääntäminen eroavat toisistaan paljon enemmän kuin ruotsin ja englannin kirjoitusasu ja ääntäminen. Suurimmassa osassa todistuksia ranska oli minulla 10, lopuissa 9 ja kirjoituksissa laudatur. 99 pisteen yo-aineeni ainoa virhe oli yksi puuttuva aksentti e:n päältä. Viime syksynä olin 1,5 viikkoa Pariisissa, ja kyllä minä sitä kieltä edelleen puhuin enemmän kuin turistifraasit ja tajusin pitkätkin tekstit. Kirjoituksista oli silloin 36,5 vuotta. 

Vierailija
5/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole opiskellut ranskaa mutta asunut Marseillessa kymmenen vuotta ja puolisoni on ranskalainen. Puhun lähes yhtä hyvin suomea kuin ranskaa.

Vierailija
6/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin koulussa 5 vuotta, taisin kirjoittaa magman. Sen jälkeen luin kieltä pari vuotta kansalaisopistossa.

Silti, kun muutin brysseliin, en osannut puhua. Mutta kyllähän sen oppi. 

Vierailija
7/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin arvosana 7 ranskasta. Siitä oli hyötyä koska pyöritän ns,ranskalaista kahvilaa.Ihan hyvin pärjään.

Vierailija
8/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta, kirjoituksissa arvosana E. Siitä aikaa nyt 25 vuotta, enkä ole tarvinnut missään ranskaa sen jälkeen. Enkä osaa enää muuta kuin perussanastoa vähän, viikonpäivät, numerot yms.

Vierailija
9/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kasiluokalta abivuodelle, eli neljä vuotta. En kirjoittanut. Nyt aikuisena Duolingoa puoli vuotta ja olen oppinut enemmän kuin koulussa.

Vierailija
10/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tarvii ranskaa mihinkään? Sen huomasin,että ranskalaiset ei halua puhua englantia.Kävin Pariisissa 6 vuotta  sitten.Ylpeä kansa. En mene kuudetta kertaa. Lapsena käytiin siellä ja sama tunnelma.Omahyväisiä ja ylpeitä.

Vierailija
11/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koulussa surkeita arvosanoja kaikesta vain koska opettajat niin päättivät. Vasta yliopistossa ja työelämän myötä paljastui että olen huippulahjakkuus kielissä, myös ranskan kielessä.

Vierailija
12/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Lontooseen. Siellä on kivoja ihmisiä.Ei tarvi osata edes englantia. Viittomakielisetkin saa apua. Britit on hauskoja ja ystävällisiä.

Vierailija
13/13 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää Lontooseen. Siellä on kivoja ihmisiä.Ei tarvi osata edes englantia. Viittomakielisetkin saa apua. Britit on hauskoja ja ystävällisiä.

Mihin maihin tai kaupunkeihin vertaat?