Ihminen joka jatkaa toisen seuraamista suhteen jälkeen, mikä seuraajalla on vikana?
Kysymys otsikossa, kyseessä fyysinen seuraaminen ja lähestymisyritykset.
Kommentit (16)
Seuraajalla on vikana vain ikävä!
Kuitenkin, jos seuraajana on muhammed sinä olet hengenvaarassa! Älä liiku yksin, lähestymiskiellosta ei ole sinulle silloin minkäänlaista turvaa!
Miettikää kahdesti kenen kera alatte. En ku.lli edellä suhteeseen
Nettistalkkaaminen perustuu usein uteliaisuuteen ja fyysinen stalkkaaminen pakkomielteisyyteen. Jälkimmäinen voi olla jopa hengenvaarallista.
Alkoholi, huume, pakkomielle, seksuaalinen motiivi, kostonhalu? Jokin häiriö? Aie palata yhteen, ei uskalla puhua? Stalkkaa tai pelottelu?
Olisiko joillakin selvittämättömät asiat, mutta se ei selitä miksi joku stalkkaa ja seisoskelee oudosti. Ainakin se voi aiheuttaa ahdistusta ja pelkoa toisessa. Ristiriidat, tunteet. Pervoja kyllä riittää alkoholeissa.
Eroahdistus. Erotessa joillekin syntyy samallainen tunnetila kuin läheisen kuollessa. Tässä tapauksessa vain on (ainakin teoriassa) mahdollista palata yhteen.
Pakkomielteisyys. Minulla oli työkaveri joka alkoi käyttäytyä kummallisesti. Oli koko ajan juttelemassa. Sitten jutut muuttui sellaisiksi "hei meillä on paljon yhteistä". Lopulta kaveri alkoi varasteleen mun tavaroita.
Mitäköhän tapahtuisi jos oikeasti menisi ja ottaisi kontaktia seurailjan kanssa. Tietenkin pitäis olla pari tukijaa mukana. Yksi turvallisuuden vuoksi ja yksi kuvaisi kaiken. Hullut on hulluja mutta joihinkin vois tehota.
Vierailija kirjoitti:
Eroahdistus. Erotessa joillekin syntyy samallainen tunnetila kuin läheisen kuollessa. Tässä tapauksessa vain on (ainakin teoriassa) mahdollista palata yhteen.
Pakkomielteisyys. Minulla oli työkaveri joka alkoi käyttäytyä kummallisesti. Oli koko ajan juttelemassa. Sitten jutut muuttui sellaisiksi "hei meillä on paljon yhteistä". Lopulta kaveri alkoi varasteleen mun tavaroita.
Joo voi olla eroahdistus, mutta usein silloin viestii, ei seuraa? Eikö se mene liian pitkälle jos joku seuraa ja toinen pelkää. Pyrkiikö seuraaja puhumaan vai on vain hiljaa kuin haamu? Haamumies??
Tämä seuraaja on seksuaalisesti sadistinen. Ap
Vallankäyttö. Eräs sukulainen yritti tunkeutua elämääni usein eri tavoin. Ilmestyi parkkipaikalle kun olin lähdössä keikalle. Yritti iskeä tyttöystävääni. Änki kylään eikä suostunut poistumaan. En ole ollut tekemisissä vuosiin. Asutaan eri puolilla maata mutta aina silloin tällöin tulee raivoviestejä mitä ihmeellisimmästä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä seuraaja on seksuaalisesti sadistinen. Ap
Kannattaa kirjata ylös jokainen tapaus aiheeseen liittyen. Ja ottaa yhteyttä poliisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vallankäyttö. Eräs sukulainen yritti tunkeutua elämääni usein eri tavoin. Ilmestyi parkkipaikalle kun olin lähdössä keikalle. Yritti iskeä tyttöystävääni. Änki kylään eikä suostunut poistumaan. En ole ollut tekemisissä vuosiin. Asutaan eri puolilla maata mutta aina silloin tällöin tulee raivoviestejä mitä ihmeellisimmästä asioista.
Olisko aika estää kyseinen henkilö kaikkialta, kun asuttekin eripuolella maata, niin silloin ei tule mitään viestejä. Kun erosin avovaimostani ja muutin pois omaan kotiin, niin laitoin salaiseksi kaikki tietoni, koska tiesin hänen luonteen, että ei jätä rauhaan ja se kyttäily oli yksi syy miksi lähdin. Hän ei tiedä missä asun eikä saa minua mitään kanavia pitkin kiinni. Noin helppoa se on päästä eroon toisesta, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraajalla on vikana vain ikävä!
Kuitenkin, jos seuraajana on muhammed sinä olet hengenvaarassa! Älä liiku yksin, lähestymiskiellosta ei ole sinulle silloin minkäänlaista turvaa!
Yhtä lailla matin jätai pekan kanssa on hengenvaarassa, mikäli sattuu olemaan mustasukkainen takertuja.
Oletteko selvittäneet kaiken juuria myöten? Yleensä mielenkiinto loppuu siihen.
Asiasta löytyy paljon juttua
https://www.psychologytoday.com/us/basics/stalking
Mitä itse olen törmännyt niin pakkomielteisyys ja kontrollinhakuisuus on ne päätekijät.