Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD-diagnoosien määrä lisääntynyt

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaiset lisääntyy keskenään

Vierailija
2/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että rotupuhdistus olisi tarpeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ennen wanhaan (60- ja 70- luvulla) ei ollut ADHD-tapauksia ollenkaan, miksi nämä diagnoosit nykyään räjähtävät silmille?

[minä vaan kysyn]

Vierailija
4/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän huomaa mm. TikTokin käytön lisääntymisestä. 

Vierailija
5/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ennen wanhaan (60- ja 70- luvulla) ei ollut ADHD-tapauksia ollenkaan, miksi nämä diagnoosit nykyään räjähtävät silmille?

[minä vaan kysyn]

Heitä ei diagnosoitu, moni vanhempi havahtuu tilanteeseen, kun oma lapsi saa diagnoosin. 

Vierailija
6/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[minä vaan kysyn]

Ei niin. Ihminen oli  vain k*sipää ihan vain luonteeltaan...

Vierailija
7/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin varmaan olisi mutta eipä niitä ennen  diagnosoitu. Pitää vaan yrittää jotenkin pärjäillä.

Vierailija
8/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[minä vaan kysyn]

Heitä ei diagnosoitu, moni vanhempi havahtuu tilanteeseen, kun oma lapsi saa diagnoosin. 

Useimmat aikuisena diagnoosin saaneet tunnistavat oireensa lapsen kautta, jolloin he hakeutuvat avun piiriin. Heidän isovamhempansa usein oireilevat myös, mutta suorittavaa työtä osana yhteiskuntaa on kyennyt tekemään myös henkilö, joka ei keskittymistä vaativaa työtä kykenisi nykypäivänä tekemään.

Vanhemmat ikäluokat ovat lääkinneet itse omia oireitaan esim. kahvin kulutuksella adhd:n osalta.

Nykyisin myös arkemme on erilaista, kun erilaiset keskeytykset ovat lisääntyneet mm. erilaisten sovellusten, sähköpostien, ryhmäkeskustelujen kautta, lisänä älykellon välähdykset viestien saapumisesta jne. Tämä sekoitetaan usein adhd:n aivojen välittäjäaineen häiriötilaan, vaikka on useimmiten itse aiheutettu keskittymishäiriö.

Vierailija
9/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyelämä on sanoinkuvaamattoman vaikeaa, vaikka sen periaatteessa pitäisi olla paljon helpompaa.

Vierailija
10/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muistelen omaa yläkouluaikaa, niin kyllähän pojista joku 1/5 olisi luultavasti täyttänyt kriteerit. Keskittymiskyky surkea, osa tekemässä kiusaa tai yllyttämässä muita jne. Samaa menoa jatkui koulun jälkeen, päihteet mukaan jne.

Vierailija
11/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muistelen omaa yläkouluaikaa, niin kyllähän pojista joku 1/5 olisi luultavasti täyttänyt kriteerit. Keskittymiskyky surkea, osa tekemässä kiusaa tai yllyttämässä muita jne. Samaa menoa jatkui koulun jälkeen, päihteet mukaan jne.

Meille ne oli siivottu tarkkikselle ja luokkaan jäi yksi tai kaksi helpompaa tapausta.

Vierailija
12/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ADHD diagnoosissa on ADD mukana eli ilman ylivilkkautta. Käytös voi olla 9. Peruskoulu on.älykkäälle lapselle äärimmäisen helppo, niinpä ka voi olla 9,5. Kuormituksen kasvaessa ongelmat tulevat esille vasta lukiossa tai yliopistossa.

Vierailija
13/13 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ADHD, niin päivät jaksat pervitiinillä ja yöt jollain unilääkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi