Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kuume, Mies ei valmis isäksi, onko ne koskaan?

04.09.2008 |

Olen 24 vuotias. Vauva kuume ollu jo useemman vuoden, mut ukko sanoo ettei ole vielä valmis isäksi, Mitetin tässä onko muilla kokemuksia siitä kun mies sanoo ettei ole vielä valmis isäksi, onko ne KOSKAAN VALMIITA LAPSEN TULOON!!???

Mietin että eihän ihminen täydellisesti varmaan koskaan ole täysin valmis lapseen, varsinkin miehet. Eikö se vähän ole niin että odotusaikana kasvetaan siihen että lapsi tulee?

Itse olen aina ajatellut että elämässä täytyy olla tietyt asiat kohdallaan ennen kuin lapsi on valmis tulemaan minun elämään. Nyt olis työ, oma talokin olis, hieno ja rakastava mies, elämän tilanne sopiva, MUT MUT MUT!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti voi koskaan olla valmis vanhempi, ennen kuin sitä konkreettisesti on - ja on ollut jo jonkin aikaa. Yhdeksän kuukauden odotus lienee ihan oikeasti keksitty sitä varten, että sen aikana on aikaa sopeutua uuteen elämäntilanteeseen ja kelailla mielessä vilistäviä asioita. Tuoreella vanhemmalla - miksei kokeneemmallakin - on aikaa kasvaa lapsensa kanssa samaa tahtia. Siinä sitä rupeaa hiljalleen itsensä isäksi tuntemaan.

Ei se äitiyskään ole niin yksiselitteinen asia. Itsellänikin meni esikoisen kohdalla yli vuosi, ennen kuin tunsin itseni äidiksi ja uskalsin tehdä, kuten minusta parhaimmalta tuntui, luottaa itseeni vanhempana ja nauttia äitiydestä (ja eritoten: opin löytämään siitä ne hyvät puolet). Toisaalta olen pistänyt merkille, että miehet alkavat kaivata lapsia "biologisen kellon tahtiin" vasta lähempänä kolmeakymppiä, kaikki eivät tietysti silloinkaan, jotkut eivät koskaan (koskee myös naisia).

Olen kuullut tuon lauseen ja muita samantyylisiä epäilyjä niin monen miehen suusta, etten tohdi edes ajatella. Hyviä isukkeja niistä kaikista on tullut, myös omastani, joka oli ehkä epävarmin kaikista ja jonka suorastaan painostin taannoin lapsenhankintaan. Päivääkään ei liene katunut.

Vierailija
2/2 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy sivukaupaulla ketjusta "yksipuolinen vauvakuume". Tämä asia saattaa olla todella kipeä ja vaikea (kun toinen haluaa ja toinen ei).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla