Untuvatakki haisee pahalle, vinkkejä miten hajusta eroon?
Pesin takin, kuivasin ilmavasti, pöyhin, pöyhin ja pöyhin. Silti nyt kuivana haisee pahalle. Märälle untuvalle.
Onko raikastuskonsteja??
Kommentit (11)
Untuvatakki kuivataan aina kuivausrummussa. Muuten ei kuivu hyvin.
Pese se uudestaan jossain missä saat sen kuivuriin. Pöyhintäpallo mukaan kuivatessa.
Vaikka kaikki muuta sanoo. Pesin untuvatakin koneessa. Ei olisi pitänyt . Täyte ei jakaannu tasaisesti. Aloittajan takki taitaa olla homeessa.
Okei, kiitos. Luin vinkkejä miten pystyy pesemään myös ilman kuivuria ja toimin niiden mukaan. Vaan eipä taida pystyä. Pitää käydä kaverin luona kuivaamassa rummussa, ja siis tietty pestä ennen sitä. Tuuletusta koitan ensin. Saunassa luulen, että kosteus vaan pahentaisi asiaa...
Vierailija kirjoitti:
Okei, kiitos. Luin vinkkejä miten pystyy pesemään myös ilman kuivuria ja toimin niiden mukaan. Vaan eipä taida pystyä. Pitää käydä kaverin luona kuivaamassa rummussa, ja siis tietty pestä ennen sitä. Tuuletusta koitan ensin. Saunassa luulen, että kosteus vaan pahentaisi asiaa...
Älä lyö löylyä niin ei tule kosteutta saunaan!
Isoissa marketeissa on itsepalvelupesuloita, joiden kuivausrummun teho riittää takkisi kuivaamiseen.
Polta se, ei muuta keinoa. Se homeen haju niin syvällä kuidussa että ei lähde pesemällä.
Pöyhi ja tuuleta. Jos ei haju sillä tavalla lähde, niin pese uudelleen ja pöyhi usein kuivuessa.
Kuivausrummusta minulla ei ole kokemusta.
Ensi talvena kunhan taas pakkasta niin tuuleta ulkona.
Ulos tuulettumaan. Myös kuumassa saunassa monet hajut häviää, mutta en tiedä kestääkö untuvatakki sellaista. Ehkä kuivui liian hitaasti ja haju jäi siitä, itse ehkä yrittäisin pestä uudestaan ja sitten saada nopeasti kuivaksi, alkuun vaikka hiustenkuivaimella auttaen.