Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metformiinin käyttö raskauden jälkeen

10.01.2007 |

Tulipa mieleen, että onko metformiinin käyttö kielletty myös imetyksen aikana? Mulla oli jo useemman vuoden käytössä ennen raskautumista, silloin oli kohonneet insuliiniarvot. Mietinkin tässä, et pitäiskö mun soittaa ja pyytää uus määräys lääkäriltä jo imetyksen ajaksi vai pitääkö odottaa, että imetys loppuu? Raskauden aikana ei ollut mitään lääkitystä tuohon insuliinintuotantoon eikä arvoja tarkkailtu mitenkään. Ei myöskään ollut sokeriarvot koholla (eivät kyllä ole koskaan olleetkaan).

Miten muut pco-laiset tai muut metformiinia käyttäneet olette toimineet?

-Osse ja typy 2kk

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain vihdoin aikaiseksi soittaa lääkärille asiasta. Eli multa kiellettiin käyttö imetyksen aikana, kun lopettaa, saa aloittaa heti ja kehoitettiinkin aloittamaan ajoissa uutta hoitoa silmällä pitäen. (Ollaan siis vuoden lopulla varmaan lähdössä uuteen hoitoon.) Mutta tosiaan mun lääkäri (TAYS) on vahvasti sillä kannalla, että ei metuja raskauden eikä imetyksen aikana vaan pelkästään sitten kun ei mene enää vauvalle mitään kautta.

-Osse

Vierailija
2/2 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan soittaa lääkärille ja kysyä saman tien. Ilmeisesti ei mitään estettä ole syödä metuja imetyksen aikana. Ite ainakin otan heti yhteyttä lääkäriin kunhan tässä parin viikon sisään synnytän. Mulla metut n.8kk ennen raskauden alkua käytössä sekä 3kk raskauden alusta tukilääkkeenä. Mulla toimii tosi hyvin, pitää pco:n kurissa ja mahdollistaa laihtumisen.

//Aliina 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä