Onko muita joiden vauva turhautuu kun ei pääse liikkeelle
meillä vauva on vasta 4kk ja ei viihdy yhtään laittialla. kun hänet laittaa lattialla makuulle,,, (itse tietysti siinä vierellä jne. ) hän turhautuu, ja raivostuu kun ei pääse siitä liikkeelle. hän yrittää ja yrittää pönkästä itseään eteenpäin. välillä katselen muitten lapsia kun ne kiltisti pötköttelee lattialla mahallaan ja katselee leluja...ei meillä se murisee leluille ja raivoaa niille ja haluaisi eteenpäin...onko muilla ollut tälläistä? milloin lapsesi lähti sitten ryömimään?
Kommentit (3)
Hei, meillä myös tyttö 3.5kk ja lattialla olo samanlaista. Heti kierähtää vatsalleen ja alkaa tympäistä olo tai sitten naama kiinni viltissä " lussuttaa" . Todellakin yrittää eteenpäin kuin mittarimato, mutta vielä ei käsiä osaa mukaan ottaa. Joskus hetken seurailee isoveljen touhuja, mutta suurimmaksi osaksi on huutamista.
Myös sängyssä nukkuessa meno alkanut olla jatkuvaa vatsalleen kääntyilyä, vaikka olen yrittänyt unikaveria/rullattua pyyhettä laittaa esteeksi. Jotenkin vaan pääsee pyörimään sängyssä kuitenkin, eikä rattaissa viitsi nukuttaa, kun kampeaa laitaa vasten myös. On muutenkin todella huono ja levoton nukkuja meinaan.
Toisaalta kovasti odottelen, että pääsisi eteenpäin liikkumaan - jos tovin viihtyisi silloin lattialla, mutta sit taasen kiinnitettävä huomio kodin muihin tavaroihin/leluihin kun liikkeelle lähtee.
Hän kääntyi selältä vatsalleen ensimmäisen kerran tasan 2-kuisena ja sen jälkeen oli varsinainen " vieteri" . Maha-asennossa kuitenkin turhaantui, kun ei päässyt eteenpäin. Olin silloin aivan varma, että poika lähtisi liikkeellekin nopeasti, mutta eipäs niin käynytkään. Ryömimään hän oppi vasta lähemmäs 8-kuisena.
Meillä on myös 4kk poika. Jos pojan laittaa lattialle niin kääntyy samantien mahalleen ja alkaa raivota kun ei pääse eteenpäin =) Pitäs kokoajan olla viihdyttämässä tai muuten raivoaminen alkaa...