Lue keskustelun säännöt.
Virtsarakon kipuoireyhtymä
24.01.2024 |
Onko täällä diagnoosin saaneita? Miten pärjäätte taudin kanssa? Helpottavia vinkkejä? Onko joillain helpottanut tai jopa parantunut ajan kanssa?
Minulla lähti kuukauden kestäneestä virtsatietulehduksesta oireet käyntiin ja rakon tähystys on vielä tekemättä, mutta epäillään kyseistä diagnoosia. Kestänyt nyt 5kk. Polttelu, epämääräiset kivut ja vessahädän tunne oireina. D-mannoosi on hieman helpottanut, mutta ottaisin muitakin suosituksia kiitollisena vastaan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sain itse diagnoosin n. 3-4 vuotta sitten.
Mulle kokeiltiin rakon huuhteluhoitoja, ei vaikutusta oireisiin itsellä. Myös eri lääkkeitä kokeiltiin mm Triptyl ja toinen minkä nimeä en nyt muista. Ei ollut vaikutusta ja toinen jopa pahensi oireita.
Sen jälkeen tehtiin rakon venytystä, joka tehdään tietty nukutuksessa, se hieman auttoi hetkeksi mutta en menisi uudestaan.
Sen jälkeen lääkäriltä loppui ideat, joten tällä hetkellä olen ilman hoitoa sen suhteen ja yritän itsekkin kovasti löytää keinoja helpottaa oireita.
Ainoa vinkki jonka osaan antaa on että itse huomasin joidenkin ruokien pahentavan oireita joten kannattaa tarkastella jos oireet pahenevat aina tiettyjen ruoka-aineiden syönnin jälkeen. Itsellä mm tomaatti on tälläinen.
Olen myös kuullut että TENS laite on auttanut joillekin virtsarakon kipuoireyhtymän oireisiin ja aionkin itse kokeilla sitä seuraavaksi.
Voit myös kokeilla karpalokapseleita joita saa esim luontaistuotekaupoista, kuullut niistä myös hyvää palautetta ihmisiltä joilla on jatkuvia virtsatietulehduksia.
Tsemppiä! :)