Elämällä ei mitään suuntaa.
Asia ahdistaa, stressaa ja tekisi rehellisesti kys, kun ei tästä tule mitään. Tilanne on nyt se, että mulla on ikää 27-vuotta ja viimeisimmästä opiskelusta 8v aikaa. Tuosta tähän päivään oon ollut työttömänä ja vuoden ns oikeaa työtä. Asun edellen vanhempien taloudessa ja todellakin haluan pois. Sen takia mietinkin tätä opiskelemista. Teinistä tähän päivää asti ollut ns väkipakolla olemista, eli tehty vanhempien/sukulaisten/yhteiskunnan pakotuksesta. Tuo työpaikka missä olin, niin hain siihen vitsillä ja pääsin. Hyvä kuitenkin, että pääsin, ja sain olla edes tuon aikaa. Tätä opiskeluvaihtoehtoa olen miettinyt jo aikoja sitten. Se on kuitenkin aina jäänyt. Viime vuonna päätin, että nyt vuoden alusta on pakko tehdä jotain. Eipä ole mitään saanut aikaiseksi...
Mihin mun oikein pitäis edes hakea, kun ei ole koko elämäni aikana mikään työpaikka/ammatti/opiskelupaikka kiinnostanut? Jos johonkin pääsisin, niin se olisi sitten taas tätä työttömyyttä, kun pakollinen asia suoritettu. Olen tyhmä muutenkin, niin ei taida älli riittää kuin toisen asteen tutkintoon. En ole hyvä missään, eikä nuoruudessakaan ole ollu mitään vahvuuksia.
Olen tehnyt ammatinvalintatestejä ja saan niistä ympäripyöreitä vastauksia, koska nekään ei tiedä mikä mua vois kiinnostaa. Tästä syystä en ole käynyt ikinä ammatinvalintapsykologilla, koska: "Mikä sua kiinnostaa?" Minä: "En minä tiedä". Sitten se luettelisi ammatteja ja vastaisin "ehkä, en tiedä".
Tekisi mieli rehellisesti lopettaa päiväni, että ei tarvitsisi olla koko ajan väkisin tekemässä (olla olemassa)
Kommentit (6)
Kaikista ei ole työläisiksi. Minustakaan ei ole vaikka olen ollut 20 vuotta töissä. Missään en ole ollut tyytyväinen. Pitkään etsin syitä työpaikosta mutta ymmärrän nykyisin että en vain ole sellainen ihminen joka viihtyy töissä. Työtä on silti pakko tehdä koska kaikki muukin vaatii rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Sun vanhemmat elättää sut siis edelleen?
Ei ne vanhemmatkaan ikuisia ole ja jos todella haluat muuttaa ominesi, tee se. Jostain sun on se "leipäsi" ruvettava hankkimaan. Kuinka voi olla mahdollista, ettei sua mikään kiinnosta?! Mietipä tarkkaan! Mitä muuten touhuat päivät pitkät?
Maksan vähäisistä varoistani omia kulujani. En tosin asumisesta maksa.
Koneella olen, luen, ulkoilen. Nuista ne päivät koostuu.
Ei ole koskaan ollut mitään mielenkiinnonkohteita. Olen nuoruuteni viettänyt pelaamalla ja olemalla kavereiden kanssa. Ei niitä mielenkiinnonkohteita ole ikinä tullut mistään. En osaa paremmin vastata tähän.
Älä huoli, kyllä minä olen mulla alla viimeistään 30-vuotta täytettyäni, niin loppuu tämä turha elämä.
T: Ap
Valitse se, mikä on vähiten vastenmielinen. Ei minuakaan varsinaisesti mikään kiinnosta. Tai tykkään kyllä esim. lukea ja haahuilla pitkin metsiä tai kaupunkia, mutta ei siitä kukaan palkkaa maksa. Haluan kuitenkin elättää itseni ja tehdä asioita, jotka eivät taloudellisesti ole mahdollista, jos elää tukien varassa. Olen siis tehnyt kaikenlaisia hanttihommia ja nyt olen valmistumassa ammattiin, joka vaikuttaa ainakin teoriassa jopa vähän kiinnostavalta. Ja minä olen jo nelikymppinen, eli sinä olet vielä nuori.
Mitä teet vapaa-ajalla? Oletko masentunut tai voiko olla jotain muuta terveydellistä ongelmaa, joka kannattaisi selvittää ensin?
Jos olisin sinä, niin hakisin nyt yhteishaussa jonnekin. Jos opiskelusta ei tule mitään, niin ethän siinä oikeastaan mitään menetä. Olet ainakin yrittänyt.
Ala muusikoksi, kirjailijaksi, taiteilijaksi tai pro-pelaajaksi mutta hommaa myös toinen työpaikka mistä saa sen verran rahaa että jotenkin pärjäilee koska edellemainituista rahaa ei yleensä tule tarpeeksi pitkään aikaan, jos koskaan.
Hyödynnä ehdottomasti ammatinvalintapsykologia! Ne on parhaita just siinä, kun itse ei tiedä mitä haluaa. Olin itsekin tuossa tilanteessa etten tiennyt ja ammatinvalintapsykologi auttoi siinä paljon. Vielä sinullekin löytyy polku, jota seurata.
Sun vanhemmat elättää sut siis edelleen?
Ei ne vanhemmatkaan ikuisia ole ja jos todella haluat muuttaa ominesi, tee se. Jostain sun on se "leipäsi" ruvettava hankkimaan. Kuinka voi olla mahdollista, ettei sua mikään kiinnosta?! Mietipä tarkkaan! Mitä muuten touhuat päivät pitkät?