Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö sellaisen ihmisen hautajaisiin, jota et ole koskaan tavannut?

Vierailija
10.01.2007 |

Mieheni äidin tätipuoli kuoli. Hautajaiset olisivat perjantaina. Minä olen varmaan ihan kamala ihminen, kun haluaisin olla kotona taaperon kanssa ja vain mies menisi hautajaisiin. En siis ole koskaan tavannut tätä vainajaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa mennä jos ei edes tuntenut koko ihmistä.

Vierailija
2/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tuntunut hyvältä mennä, en mennyt.

Jos ne on isot hautajaiset, niin se on periaatteessa ihan sama vaikka menet. Mutta, jos pääsette miehen kanssa yksimielisyyteen, että jäät kotiin, niin ei sekään kai mitään haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin mieheni enon hautajaisissa, vaikka vainajan lisäksi suurin osa hautajaisväestä oli minulle tuiki tuntemattomia.

Vierailija
4/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin tapauksessa siis mummot olivat jo tavatessamme sairaalassa heikossa jamassa, eikä tullut vietyä kumppania toiselle puolelle maata katsomaan kroonikkoa.

Vierailija
5/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim jos ap:n mies ja vainaja ovat olleet läheisiä niin kyllä menisin miestäni tukemaan. Samoin menisin esim lasteni äitipuolen(mummopuolen tms. hautajaisiin tai lapsipuolteni äidin/mummon tms hautajaisiin vaikka en ko henkilöä olisikaan tavannut.

Mulla on myös työ jossa joutuu illoin tällöin edustamaan työpaikkaa ihmisten hautajaisissa. Niitäkään en ole ehkä koskaan tavannut tai korkeintaan kätellyt joskus jossain kokkareilla.

Vierailija
6/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudompaa ja huomiotaherättävämpää minusta olisi ollut jäädä pois.

Vierailija
7/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yleensä näyttää tunteensa minulle ihan avoimesti. En edes tiedä koska mies itse on viimeksi nähnyt tämän sukulaisensa.

Anoppi tästä suuremmat pultit ottaa, jos en mene :/

ap

Vierailija
8/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin perusteita mennä hautajaisiin kuin se, että on tuntenut vainajan. Ihminen ei ole pelkästään oma itsensä vaan myös edustaa muita. Siis voi edustaa perhettään, työpaikkaansa tai vaikka harrastusjärjestöä sellaisen ihmisen hautajaisissa, jota ei henkilökohtaisesti tunne. Voi myös tukea jotakuta toista. Ei ole ystävällistä lähettää esim. omaa miestä hänelle tärkeän ystävän hautajaisiin yksin, vaikka ei itse tuntisi koko kaveria.

Vierailija
9/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ap

Vierailija
10/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulle on tärkeää säilyttää hyvät välit anopin kanssa, joten jos se on hänelle tärkeää, en edes miettisi. Pieni vaiva sinulle nyt, mutta jos et mene, välinne anopin kanssa voivat olla jatkossa aika nihkeät.

Vierailija
11/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne hautajaiset nyt niinkään ole sille vainajalle, vaan niille jotka jäävät suremaan. Jos saat poissaolollasi vainajan läheisen pahalle mielelle, niin miksi tekisit sen?

Eri asia on sitten jos hautajaiset ovat kovin hankalan matkan päässä tai Sinulla on työesteitä tms. Mutta ilmeisesti tällaisesta ei ollut tällä kertaa kyse.

Mä kyllä menisin ilman muuta.

Vierailija
12/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan nyt saanko jonkun toisen tekemään työvuoroni. Lapsen laitan joka tapauksessa hoitoon.

ap

Vierailija
13/13 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eri asia kuin mennä esim. häihin, vaikkei tunne ko. ihmisiä. Hautajaiset eivät ole mikään seurustelu- ja tutustumisjuhla.

En itsekään välittäisi, että omissa hautajaisissani olisi ihmisiä, joita en olisi tuntenut enkä koskaan tavannut.

Oman mummoni hautajaisissa eräs pikkuserkuistani toi uuden seurustelukumppaninsa sinne, vaikka tämä ei ollut koskaan tavannut mummoani eikä ollut tekemisissä. Itse ainakaan en jaksanut alkaa tehdä tuttavuutta hänen kanssaan, vaikka olisin niin esim. häissä tehnytkin tai missä vain muussa tilanteessa. Piti varmaan minua epäkohteliaana, mutta en vain jaksanut. Hautajaisissa haluaa tavata läheisiä ja olla heidän kanssaan, ei luoda uusia tuttavuuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan