Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi raskausaikana naimisiin meneminen on paheksumisen/naureskelun aihe?

Vierailija
23.01.2024 |

Nämä viestit on otettu toiselta keskustelupalstalta, mutta mietin itsekin asiaa.

Miksi juuri raskausaikana naimisiin meneminen on jotenkin paheksumisen/naureskelun aihe? Miksi on ok, jos Matti ja Maija menevät naimisiin ja lapsi saa alkunsa häiden jälkeen tai Matti ja Maija avioituvat lapsen synnyttyä, mutta raskausaikana avioituminen olisi jotenkin naureskelun aihe?

Mun mielestä menee näin: jos järjestetään pikahäät, koska on raskaana, niin se on vähän noloa. Yritetään mahtua johonkin konservatiiviseen sovinnaisuuden rooliin. Sitten taas jos on muutenkin varannut juhannushäihin kirkon vuoden päähän, ja sattuu tulemaan raskaaksi sitä ennen, niin ei siinä mitään <- sitten taas jos siirtää ne juhannushäät äkkiä joulukuulle, koska pitää ehtiä naimisiin ennen lapsen syntymää, on turhaa vanhanaikaista paskaa, ja plääh.

Miksi enää 2020-luvulla olisi väliä sillä, jos jotkut menevät naimisiin raskausaikana? Hämmentää nämä kommentit haul.ikko.häistä. Suurin osa esikoisista syntyy avoliitossa oleville pareille ja monet menevät naimisiin lapsen/lapsien synnyttyä. Mikä paha siinä on, jos toiset menevät naimisiin raskausaikana? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tunnettiin käsite pakkoavioliitto. Se oli aikaa ennen aborttilakia, kun avioton lapsi oli suuri häpeä ja siksi piti mennä naimisiin, kun oli sattunut "vahinko". Useamman kuin yhden perheen esikoinen on saanut tuntea sen nahoissaan.

Vierailija
2/4 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen tunnettiin käsite pakkoavioliitto. Se oli aikaa ennen aborttilakia, kun avioton lapsi oli suuri häpeä ja siksi piti mennä naimisiin, kun oli sattunut "vahinko". Useamman kuin yhden perheen esikoinen on saanut tuntea sen nahoissaan.

Pakko on toki joskus ollut, mutta miksi enää asiaa ihmetellään? Monet eivät mene naimisiin ollenkaan tai osa menee monta kertaa. Nykyään hyväksytään monenlaiset perheet ja jopa monisuhteet. Miksi juuri raskausaikana naimisiin meneminen on 2020-luvulla paheksunnan/naureskelun aihe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa, miten muut häänsä viettää, vaikka vanhanajan "pakkoliitot" maha pystyssä alttarilla elävät sitkeesti. Itse haluan bilettää häissäni, joten raskausaikana en naimisiin menisi. 

Vierailija
4/4 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan, että kaikki raskauksien aikana solmitut avioliitot olisi solmittu jotenkin "pakon" takia. Ei nykyään ole mitään sosiaalista painetta olla naimisissa lapsen syntyessä.

Itse menin naimisiin ennen lapsen syntymää, koska se oli juridisesti helpompaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi