Minusta läppäri on henkilökohtainen laite ja ärsyttää kun tuttu tulee käymään ja menee tietokoneelle
Kommentit (6)
Täytyy olla todellinen junttiurpo jos kyläilemässä yrittää ängetä toisen henkilökohtaiselle koneelle. Miksi et vain sano että ei ole auki, sorry. On omia juttuja kesken tms.
Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus: ei ole auki. Etkä sitten avaa.
Meillä on kotitietokoneella ollut eri käyttäjätunnukset niin, että vieraat voisivat käyttää eri tunnuksella kuin kotiväki.
Kuka ja miksi edes moista kysyisi? Ikinä ei ole vieras meinannut mennä tietokoneelle, sisko on joskus kysynyt saako käyttää konetta ja olen päästänyt.
Koneelle tosiaan saisi luotua vieras profiilin.
Siis miten niin menee koneelle? Tuttu? Eli kaveri, hyvänpäivän tuttu, ryyppykaveri, kaverin kaveri vai ystävä?
Mun ystävä saisi kyllä lainata konetta kysyttyään ensin, että sopiiko se minulle. Joku hyvänpäivän tuttu, jota en edes kunnolla tunne, ei todellakaan saisi käyttää mun konetta. Toki ei sellainen olisi alunperinkään edes mun kotona.
Laita siihen koneeseen salasana ja kun seuraavan kerran yrittää sitä käyttää, sanot, että ei onnistu nyt, sulla on siellä jotain kesken.
Kukaan ei toisen henk.koht. läppäriä, puhelinta, kirjeitä tms avaa. Sinä asetat rajan.