Mikä näistä paras nimi?
Kommentit (12)
Aaro: tykkään, sopii niin pikkupojalle, teinille kuin aikuiselle miehelle. Vielä enemmän tykkään muodossa Aaron.
Eelis: ihana myös tämä. Aika tasoissa Aaron kanssa, en oikein osaa päättää kumpi kivempi. Eeliksessä enemmän söpöyttä, Aarossa komeutta :)
Tuomas: hyvä ajaton " perusnimi" , tykkään myös tästä, muttei yhtä kiva kuin Aaro ja Eelis
Elias: aika suosittu nykyisin, miinus siitä, mutta kiva silti
Kalle: tästä en tykkää, äänneasu ei miellytä ja jotenkin tulee mieleen lähinnä Kalle Anka (Aku Ankka) ja Pikku Kalle-vitsit
mä myös pidän nimestä Aaron enemmän kuin Aarosta. Muut eivät ole erityisemmin mun mieleeni..
1. Tuomas
2. Kalle
3. Aaro
4. Elias
5. Eelis
Tuomas * ikisuosikkini! Sopii niin nuorelle ja vanhalle suomalaismiehelle. Tykkään vielä enemmän kirjoitusmuodosta Thomas tai Tomas, mutta ei silloin, jos pojan sukunimi on vaikkapa Möttönen. Hän kun todennäköisesti vielä pitää nimensä naimisiinmenonkin jälkeen... Tuomaan kaksi miinusta: osa ihmisistä sanoo Tuomaalle, osa Tuomakselle (jälkimmäinen särkee omaa korvaani). Ja Tuomaasta tulee helposti Tumppi, mikä on aika persoonatonta...
Kalle * kunnon suomalainen perusnimi tämäkin. Aavistuksen " kevyempi" nimi tosin kuin Tuomas, Kalle voisi olla lempinimikin. Viime aikoina ei ole paljon näkynyt Kalleja. Mahdollista miinusta? Calle on katu espanjaksi.
Elias * komea, klassinen. Mutta tullut erityisen suosituksi, suositummaksi kuin ikinä, vasta 1980-luvun jälkeen. Miinusta : tällä hetkellä siis hyvin suosittu. Tosin tilastoja saattaa sotkea se että Eliasta on varmaan paljon myös toisena nimenä. Näistä tämän listan nimistä kuitenkin viime aikoina ylivoimaisesti suosituin.
Aaro * tuplavokaalin ansiosta mukavasti suomalaisen näköinen nimi, kiva että suomalaispojan nimi loppuu o:hon.
Eelis * ei tämäkään huono, mutta jotenkin vähän lempinimenoloinen minusta, ja siitä miinusta. Lisäksi suosio noussut huomattavasti 2000-luvulla = paljon kaimoja.
Hei,
Itse pidän tällä hetkellä (vaihtuu aina kyllä välillä)
eniten nimestä Aaro, se on ollut kestosuosikkini.
1. Aaro, koska hyvä suomalainen nimi. Sopii sekä pojalle
että miehelle. Kaunis ja persoonallinen, eikä kauhean yleinen.
2. Elias, kaunis nimi.
3. Pidän Kallesta, mutta on enempi lemppari
4. Eeliksestä en oikein pidä
5. Tuomas menettelee
Mielestäni ylivoimaisesti paras vaihtoehdoista on Tuomas. Se on kaunis ja klassinen nimi, suomalainen ja yhtä aikaa kansainvälinenkin. Ei ole edes yleinen tällä hetkellä. Muista vaihtoehdoista en henkilökohtaisesti oikein välitä.
Aaro, Eelis, Elias, Kalle, Tuomas
..olitkin laittanut ne suoraan minun mieleiseen paremmuusjärjestykseen, paras ensin!
Aaro Elias
Eelis Aaron
ihan kivoja noinkin
Oma mielipiteeni:
Tuomas, hyvä jämäkän miehen perusnimi!
Eelis mielestäni melko kiva nimi, ei tuu mitään erituyisempiä mielikuvia.
Kallesta tykkään vaikka tulee mieleen seksilehti.
Aarosta tulee tällähetkellä mieleen salkkareitten petturi- Aaro.
Mut niinhän se aina on et jollain tulee jotakin nimistä mieleen, mikä itsestä tuntuu parhaalta on oikea valinta, oli muut mitä mieltä vaan.
Eelis on reipas ja mukava nimi, sellainen joka heti pomppasi tuolta minulle eniten mieleisenä nimenä, vaikkakin se on yleistynyt tosi paljon. Joskus se oli ihan ykkössuosikkini, mutta taisin sitten vähän kyllästyä siihen tuon suosion takia. Kaikki nuo muutkin nimet on ihan kelpo nimiä, vaikkeivät mitään omia suosikkejani. Tosin täytyy sanoa että Elias, vaikka hyvä nimi onkin, on ruvennut jo maistumaan vähän puulta, kun sen nimisiä tuntuu olevan nykyään aivan tuhottomasti.
Tild@:
Vaihtoehdot Aaro, Eelis, Elias, Kalle vai Tuomas.
Eelis
Tuomas
Aaro
Kalle
Elias