Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahtoo vauvan, mutta...

09.01.2007 |

...pelkkä tahdonvoimahan ei tunnetusti riitä ja monta muutakin huolta on mukana. Jos joku ystävällinen osaa auttaa niin kiitos jo etukäteen.

Taustatiedoksi: meillä on jo yksi lapsi, pian kolmevuotias tyttö. Alunperin tarkoituksena oli että lapsiluku on täynnä mutta vauvakuume nosti pian jo päätään ja nyt ollaan ajateltu että jos vaan kyetään niin onhan se tytöllekin suuri lahja jos saisi sisaruksen. Marraskuun lopulla jätin e-pillerit pois...

...viikko sitten jätettiin myös kumi pois ja oltiin ensimmäistä kertaa ilman ehkäisyä. Nyt tuli sitten mieleen että voih ja oih, olisi tänä perjantaina yhdet hippalot tiedossa, kosteat hippalot joissa selvinpäin oleminen aiheuttaisi aikamoisen haloon ja sitä en haluaisi. Raskaustesti ei varmaankaan vielä olisi luotettava (viimeks oli menkat joulukuun puolivälissä)...Pitäiskö kehitellä joku tekosyy ja jättää bileet väliin vai arvaanko mennä ja ottaa alkoholia? Eikös sikiön varsinaiseen alkuunsaamiseen mene ainakin viikko tai enemmänkin ja silloin alkoholi ei olisi niin suuri riski vai muistanko väärin.

Tuntuu tyhmältä miettiä tämmöistä ku toinen lapsi olisi toivottu enkä haluaisi riskeerata sitä mitenkään mutta toisaalta on aika pieni mahdollisuus että heti olisi tärpännyt ja todennäköisempää on etten ole raskaana...

Niin juu ja kaikenlisäksi meillä on tulossa kaukomatka tässä lähiaikoina ja sekin hirvittää että jos olen raskaana enkä siis voi ottaa mitään rokotuksia matkaa varten niin mitkä riskit otan kun lähden matkalle toiselle puolelle maapalloa.

Ehkä olisi pitänyt miettiä näitä asioita jo ennen kuin tehtiin päätös toisesta lapsesta mutta on myös kokemusta siitä kun liiaksi suunnittelee elämää ja sekin on päätyny katastrofiin...

Onnensäteitä kaikille kuumeilijoille.

- miina-liina

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika sitten varuiks. Ja näin seikkaperäisen vastauksen sain.

Ei vielä vaikuta alkoholi koska on noin vähän aikaa mahdollisesta tärpistä (1 vko). Ennen kuin sikiö on kiinnittynyt (4. viikko) ei vaaraa ole koska silloin sen aineenvaihdunta ei ole vielä yhteydessä äidin kanssa...

Mutta jos varman päälle tahtoo ottaa, onhan niitä aina tekosyitä olla ottamatta. Esim. lääkekuuri jonka kanssa ei voi ottaa alkoholia ollenkaan...

Toinen mitä ite käytin kun olin raskaana " mä oon kuskina" :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla