Voiko sosiaalityontekijana asiakkaana olla muka myos tyokykyisia ja raittiita ihmisia. Mun mielesta vain tyokyvyttomat ovat sosiaalityontekijan asiakkaita ja alkoholistit
Kommentit (5)
Minä olen äitiyslomalla ja saan minimiäitiyspäivärahaa, mies on työvoimakoulutuksessa. Lapsia on kaksi (6v ja 3kk). Miehen työpaikka lopetti yllättäen, ja hän jäi työttömäksi, nyt opiskelee uuteen ammattiin. Olemme siis pienituloisia, ja siksi saamme toimeentulotukea.
Emme ole alkoholisteja (ei tosiaankaan... muistaakseni viime kesäkuussa join viimeeksi yhden siiderin, mies joi jouluna kaljan saunan jälkeen), olemme työkykyisiä, kaikin puolin ns. kunnollisia ihmisiä, mutta tällä hetkellä köyhiä.
Tällöin sosiaalityöntekijän asiakkaana on aivan tavallinen perhe. Sosiaalitoimen asiakkaana voi olla mysö perhe, jossa on lapsella ongelmia. Ei sosiaalityöntekijän työ rajoitupelkästään rahanjakoon.
Tarkoitit ap varmaan toimeentulotukiasiakkaita, mutta haluaisin vähän laajentaa tätä sostyön kuvaa.
Oikeastaan kuka tahansa voi joutua/päästä sossun kanssa tekemisiin. Sossuja on töissä lapsityössä, nuorisotyössä, sairaaloissa, poliisilla, yhdistyksissä ja yrityksissä jne... ei pelkästään siellä missä oven päällä lukee sosiaalitoimisto.
tai toinen/molemmat opiskelee niin sillon joutuu väliaikaisesti turvautumaan toimeentulotukeen. Pitää muistaa että kaikille ne työpaikatkaan eivät riitä millään.