Älkää koskaan menkö pikaruokaravintolaan töihin
Älkää koskaan menkö pikaruokaravintolaan töihin. Olin joskus töissä pikaruokaravintolassa ja voin sanoa että oli paskin, stressaavin ja vaikein homma mitä olen ikinä tehnyt. Ja olen tehnyt melkein jokaista matalapalkkaduunia mitä löytyy. Edes työkkäri ei pakota ketään hakemaan pikaruokaravintolaan töihin. Työ ei ole todellakaan palkan arvoista. Joka päivä saa kuunnella jonkun elämässä kaiken saaneen valitusta siitä kuinka kestää liian kauan, tai joku on huonosti. Minkään työpaikan kiire ja työmäärä ei tunnu enää miltään, kun on kerran kokenut minkälaista on tehdä pikaruokalassa töitä. Lisäksi kukaan ei arvosta pikaruokalatyöntekijää millään mittapuulla. Nykyään olen koodari, ja tuntuu jopa pahalta että saan tästä käsienheilutuksesta 3 kertaa saman verran palkkaa mitä sain pikaruokalatyöntekijänä.
Kommentit (17)
Älkää myöskään menkö Stockmannille töihin. Pomot vit tuilee, asiakkaat vit tuilee, palkka on paska ja harvoin saa kahta vapaapäivää peräkkäin. On myös paljon 4 tunnin työvuoroja, joihin ei kuulu taukoa. Pahin on silti 7 tunnin vuoro, siihen kuuluu 20 min. taukoa.
Hesburgerilla ja Mäkkärillä olisi kyllä varaa palkata useampi ihminen töihin, mutta ei. Pakko ylityöllistää muutamia.
Sanotaan että mitä töitä vain pitäisi ottaa ja työntekoa arvostetaan toisin kuin työttömänä olemista. No pikaruokaketjujen työntekijät tuntuvat olevan alinta pohjasakkaa, rikollisten ja työttömien jälkeen. On parempi olla murhaaja tai työtön, kuin nolata itsensä jossakin mäkkärissä.
Eikös noissa pikaruokapaikoissa työntekijät vaihdu jatkuvasti juuri Ap:n luetteleminen syiden vuoksi.
Älkää myöskään ostako sellaisista paikoista mitään, missä tiedätte, että niiden työntekijöitä riistetään. Vain siten saadaan aikaan paremmat työolot, että myös asiakkaat arvostavat sitä ja äänestävät jaloillaan, jos näin ei ole.
Ihmisten pitäisi lakata käymästä noissa riistopaikoissa ja suomalaiset on tosi lihavia siinä toinen syy miksi ei kannata käydä.
Kyllä se on ookoo
tein opiskelijana
sain rahaa
ja nyt Olen Oman alan hommissa
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan itseään arvostava voi syödä jotain hese moskaa?
Teen tilauksen, maksan, otan ruuat, puraisen ja nielaisen kunnes ruoka on syöty. Tekeekö itseään arvostamaton asian jotenkin eri tavalla?
Koulun keittiö työntekijöillä pitää melkeimpä olla urheilijan huippukunto jotta jaksaa. Mitään huili taukoja ei ole lyhyitä ruoka ja kahvi taukoja lukuunottamatta jolloin saa istua.
Ja ongelmana liian vähän henkilökuntaa kun säästetään palkoissa. Joku sairaana niin raadat vieläkin enemmän. Ammattitaidottomia ilmaisia työ harjoittelijoita käytetään hyväksi teetättämällä sijaisuuksia vaikka se on laitonta.
Paljon pskempi homma oli vartijan ja siivoojan työ. Hampurilaismyyjän työ oli sieltä paremmasta päästä. Kukaan asiakaskaan ei vttuillut eikä kiusannut eikä kukaan henkilökunnasta toisin kuin vartiointi ja siivousalalla ja myymättä jääneitä ruokia sai ottaa ja syödä ilmaiseksi luvan kanssa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää myöskään ostako sellaisista paikoista mitään, missä tiedätte, että niiden työntekijöitä riistetään. Vain siten saadaan aikaan paremmat työolot, että myös asiakkaat arvostavat sitä ja äänestävät jaloillaan, jos näin ei ole.
Ei riitä että me palstalaiset ei käydä siellä. Pitää olla isompi määrä ihmisiä.
Kieltäytyisin tekemästä lihottavaa roskaruokaa työkseni, vaikka uhkailtaisiin karenssilla.
Kokemuksen vuoksi olisin mennyt, mutta en päässyt.