Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic ja pahoinvointi myohemmin

Vierailija
03.01.2024 |

Onko kellään ozempicin aloittaneella pahoinvointi alkanut vasta kuukausien käytön jälkeen? Miten toimitte? Auttoiko annoksen pienennys? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös pahoinvointia, oksettaa ja on jopa nälkä etovuuden takia. Eikö kellään kokemuksia, meneekö ohi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi pahoinvoinnin ja etovan olon tunne toisella viikolla, kun annos oli nostettu 0,5mg. Ekat 3 viikkoa 0,25mg ei mitään tuntemuksia. Mutta viides viikko muutti oloa ja ei ainakaan ole helpottanut vielä. Aamulla yleensä pahin hetki. 

Vierailija
4/13 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic huijaa aivojasi luulemaan että olet kylläinen. Normaalishan tuo kun keho haluaa ruokaa siitä huolimatta.

Vierailija
5/13 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luetteko koskaan reseptin mukana tulevia ohjeita?

"Tämän lääkehoidon aikana sinulla voi olla huonovointisuutta (pahoinvointia), oksentelua tai ripulia. Nämä haittavaikutukset voivat aiheuttaa elimistön kuivumista (nestehukkaa). On tärkeää, että ehkäiset kuivumista juomalla runsaasti. Tämä on erityisen tärkeää, jos sinulla on munuaisvaivoja. Käänny lääkärisi puoleen, jos sinulla on kysyttävää tai huolenaiheita."

Vierailija
6/13 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut haittavaikutukset

Hyvin yleinen (voi esiintyä useammalla kuin yhdellä ihmisellä kymmenestä)

huonovointisuus (pahoinvointi) tämä haittavaikutus yleensä häviää ajan kuluessa

ripuli tämä haittavaikutus yleensä häviää ajan kuluessa

matala verensokeri (hypoglykemia) kun tätä lääkettä käytetään samanaikaisesti sulfonyyliureaa tai insuliinia sisältävien lääkkeiden kanssa

Yleinen (voi esiintyä yhdellä ihmisellä kymmenestä)

pahoinvointi (oksentelu)

matala verensokeri (hypoglykemia), kun tätä lääkettä käytetään samanaikaisesti jonkin toisen suun kautta otettavan diabeteslääkkeen kuin sulfonyyliurean tai insuliinin kanssa

Vierailija
7/13 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella viikolla alkoi ja nyt kotosalla. Ripuli kova. Lopetin lääkkeen. Jatkan laihdutusta ilman lääkettä.

Mulla olisi 0.5 täysi pakkaus myydä 50 eurolla. Miten tuon saisi myytyä.

Vierailija
8/13 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella viikolla alkoi ja nyt kotosalla. Ripuli kova. Lopetin lääkkeen. Jatkan laihdutusta ilman lääkettä.

Et voi myydä lääkkeitä Suomessa yksityishenkilönä

Vierailija
9/13 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko edes Vi-Sibliniä? Ota pienempi annos tai jaa annos kahdelle eri päivälle.

Lääke kannataa nyt joka tapauksessa säilyttää jääkaapissa. Et voi myydä sitä, eikä apteekki ota sitä takaisin 

Vierailija
10/13 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin 6. pistoksen jälkeen tuli viikon oksennustauti. Olin nostanut annoksen 0.25 -> 0.5 kaksi viikkoa aiemmin. Oksennustauti kesti viikon, luulin noroksi ja jatkoin pistämistä. Nyt viikon terveenä olon jälkeen ripuli alkoi uudelleen. En yhdistänyt oireita Ozempiciin mut voiko olla se?

Vierailija
11/13 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut outoja oireita, ekat kaksi-kolme viikkoa ei mitään oireita ei edes pahoinvointia, nyt kuitenkin oksennan vähän väliä ja pahoinvointia joka päivä. Toivon että loppuisi pian. Pitäisi jo tällä viikolla vielä nostaa siihen 0,5 annokseen enkä tiedä uskallanko kun keho tässä kunnossa.

Vierailija
12/13 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nosta, kun pärjäät selkeästi vähemmälläkin 👍 itsellä sama juttu. Palaan 0.25 mg kun etova olo on aivan järkkyy.

Vierailija
13/13 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte huonovointisen habituksen muutenkin? Silmät törröttää kuopissaan ja yleisilme rasittunut ja riutunut. Älkää ottako tuollaista moskaa.