Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi syöpää ei huomata ajoissa?

Vierailija
30.12.2023 |

Bilistähti Mika Immonen kärsi kuukausia valtavista kivuista mutta hänelle tarjottiin hoidoksi vain antibiootteja. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset maksavat. Suurin osa syövistä löytyisi helposti, mutta koska löydöksiä on vähän suhteessa tutkittaviin, niin ei tutkita. Lääkärit ovat oikeastaan samanlaisten tietojen varassa kuin 100 vuotta sitten eli kysellään oireet ja kuunnellaan keuhkot, digivastaanotolla ei edes kuunnella. Aika lailla arvaamista, että syöpä vai flunssa vai ahdistus.

Vierailija
2/8 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voi kysyä melko usean sairauden kohdalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten tuo liittyi siihen ettei huomata ajoissa? Itse pitää mennä lääkäriin ja tutkimuksia tehdään jos tehdään. Löytyy jos löytyy. Joskus ei edes tajuta tutkia sellaisia asioita ja joskus käy niin että ihminen ei itse edes tajua mennä lääkäriin. Silloin ei selviä mikään tai menee lääkäriin ja tilanne on jo paha. Asiaan vaikuttaa monikin asia. On myös aggressiivisia syöpiä jotka pahentuvat yhdessä yössä. Ei aina voi tietää mitä elämä tarjoilee kenellekin, se on valitettavaa tottakai.

Vierailija
4/8 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni oli viime kesänä sairaalassa ja kuntoutuksessa useamman viikon selkäkipujen takia. Hänelle tehtiin silloin paljon tutkimuksia, mutta mitään muuta ei löytynyt kuin nikamasiirtymiä ja kulumia selästä. Kivut poistuivat lääkityksellä, mutta  hän kuoli 7kk myöhemmin todennäköisesti suolistokasvaimeen. Kasvain varmaan aiheuttanut ne kivutkin. Tuntuu kovin epäreilulta.

Vierailija
5/8 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkärit antavat aina ensin kaikkein helpoimman diagnoosin ja määräävät jotain Buranaa tai visiblineä. Aina yrittävät välttää tutkimuksia niin pitkälle kuin mahdollista, ainakin julkisella puolella.  Niitä pitkitetään loputtomiin. Pitää olla todella rajut oireet jotta pääsee tutkimuksiin, joskus ei silloinkaan.

Tutulla oli pitkälle levinnyt syöpä, meni kokonaan kävelykyky. Selkähän se vain oli vähän kipeä lääkärien mielestä, lepoa vaan. 

Pitkän taistelun jälkeen pääsi magneettikuviin,  löytyi syy ja menehtyi vain muutama kuukausi sen jälkeen. 

Vierailija
6/8 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni astman diagnosoitiin lähemmäs 20 vuotta. Aivan ratkaiseva tekijä oli se, että sama lääkäri alkoi nähdä joka kerta, kun lääkärissä kävin. Hänkin hoiti aluksi pelkkiä erinäisiä oireita, joiden kaikkien takana oli lopulta astma. 

Vierailija
7/8 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kesti 2-vuotta saada sydändg. Sain todella tehdä töitä enkä luovuttanut vaan ravasin vaan tk/päivystysväliä niin lopulta kai lääkäreillä meni niin hermo et sain sydäntutkimukset ja vika löytyi. Mt-potilaaksi minua on koko ajan sanottu ja toisaalta olen kuulema vain niin huonossa kunnossa, että pitää vaan liikkua ja kohottaa kuntoa. Fysioterapeutilla olen käynyt monta kertaa, mutta vaikea on jumpata ja liikkua kun on niin huono olo, syke jatkuvaan tapissa ja pyörtyilen. Yhtä-äkkiä sitten alkoikin tapahtua kun nähtiin, että totta tosiaan tämä sydänjän nyt ei ole ollenkaan ok. No tämän taistelun jälkeen minulla on se mt myös mennyt, että joo.

Vierailija
8/8 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän oireet niin vaikea tunnistaa. Oireina voi olla selkäkipua, närästystä, nielemisvaikeutta, jalan velttoutta, laaja-alainen ihottuma, kuulon heikentyminen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi