Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos on ollut masentunut ja ei oo hoitanut hampaita?

Vierailija
23.12.2023 |

Kaun niiden korjaukseen menee kunnallisella?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella kerralla korjattiin minulla. Tosin minulla vain hammaskiveä, mutta reilun puoleisesti.

Vierailija
2/3 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä kunnossa ne on. MInä olen käynyt silloin kun on tarve. Lähinnä korjattu hajonneita paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole harjannut ja langannut hampaita kunnolla ja syöt suuta kuivattavia masennuslääkkeitä, niin kannattaa varautua siihen että saattaa löytyä useita paikattavia reikiä. Jos sinulla ei ole ollut liiemmin reikiä aikaisemmin, niin voi olla että selviät aika vähällä. Harvassa kuitenkin ovat ihmiset, joilla hampaat eivät reikiinny jos hammasharja ei käy suussa ahkerasti. Masennuksen alla hampaiden hoito usein jää ihmisillä vähemmälle ja se on ymmärrettävää. Tilanne pitää silti saada kuntoon kotihoidon osalta, jos hampaat haluaa pitää suussa.

Muista se, että vaikka hammaslääkäri korjaisi kaiken, paikatut hampaat eivät vastaa omia intakteja hampaita ja olet herkästi paikkauskierteessä. Mikään hammaslääkärin temppu ei korvaa sitä, että hampaat harjaa kaksi kertaa päivässä ja välit puhdistaa päivittäin. Ja vaikka sinulla ei olisi reikiä, niin silti ienkudossairaudet kuten runsas hammaskivi ja parodontiitti voivat olla ongelma. Parodontiitin seurauksena jotkut ihmiset saattavat menettää tusinakaupalla täysin ehjiä hampaita vuosikymmenten saatossa. Parodontiitissa siis jatkuva ientulehdus syö luuta, johon hampaat ovat kiinnittyneet ja hoitamaton parodontiitti johtaa hampaiden heilumiseen ja lopulta menetykseen.

Tsemppiä! Masennuksen alla on varmasti hankalaa jaksaa pitää huolta itsestäsi. Askel kerrallaan eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi