Mikä muu kaksoisnimen toiseksi kuin -sofia?
Mietinnässä jo etukäteen kolmanne lapsen nimet. Nimi voi olla kaksi osainen ja nyt kysyisinkin teiltä apua :)
Montaa nimeä pyöritelty, jotka vaatisivat toisen nimen viivalal peräänsä, mutta en keksi muuta sopivaa kuin sofia josta tykkäisin kovasti, mutta lähipiirissä paljon sofiaa toisena nimenä joten joku muukun löytyisi...ja mieskään ei juuri Sofia nimestä perusta...
Pyöritellyt mm. nimiä
Elsa-Sofia
Lisa-Sofia
Emma-Sofia
Ida-Sofia
Lina-Sofia
jne....
mitä Sofian tilalle? Sukunimi on ruotsinkielinen joten sointuu hyvin hiukan erikoisemmatkin.
Olen itse niin fiksoitunut tuohon Sofia nimeen etten keksi mitää muuta järkevää nimeä toiseksi...auttakaa :))
Kommentit (11)
Maria jo esikoisen nimessä joten se ei käy. Elsa-Marie olis ihana, mutta taitaa olla liian lähellä tuota Mariaa.
Lisa-Erika olis aika kiva, Erikaa miettinyt ihan yksittäinkin.
Emma-Serafi(n)a
Emma-Josefina
Emma-Aurora
Nuo olis kanssa kivoja, mutta onkohan liian pitkiä....Esikoisella kanssa kaksi osainen nimi, toisella taas lyhyt yksiosainen...mietin että tuleeko käytettyä noin pitkää nimeä vai jääkö toinen käytöstä poisajan myötä... Esikoista kutsutaan ihan koko nimellä..
Josefiinaa ja Auroraa olen ajatellut myös yksittäinkin...mies ei vaan ole oikein lämmennyt noille :/ Onneksi tässä on vielä muutama kuukausi aikaa pehmitellä ;)
Lisääkin vinkkejä otetaan vastaa, luotan teidän apuun, niin ihania ehdotuksia täältä aina löytyy :)
Linnea?
Emma-Linnea
Ida-Linnea
Lina?
Elsa-Lina
Emma-Lina
Minka?
Elsa-Minea
Linda?
Emma-Linda
Elise?
Ida-Elise
Elsa-Maija
Elsa-Adele
Elsa-Ingrid
Elsa-Kaisa
Elsa-Reetta
Lisa-Minea
Lisa-Lumia
Lisa-Julia
Lisa-Emilia
Lisa-Lotte
Emma-Kaisa
Emma-Miisa
Emma-Adele
Emma-Julia
Emma-Ilona
Ida-Kajsa
Ida-Lilia
Ida-Elena
Ida-Evita
Ida-Maija
Lina-Lumia
Lina Minea
Lina-Lotte
Lina-Ellen
Lina-Lovisa
muutama ihan uusi ehdotus vielä:
Luna-Lilia
Ada-Erika
Alma-Kaisa/Kajsa
Elle-Lumia
Ona-Erika
Aida-Erika
Ella-Olivia
Eva-Lotta
Isla-Amelia
Tuossapa mun ehdotuksia..tosin monet noista ihan uniikkeja eli ei kaimoja, mutta kai nuo nyt läpi menis ;o)!!
Anna-Reetta/ Reeta, Sara-Sofia, Sara-Lotta, Sara-Ellen, Kiia-Lotta, Kiia-ilona, Iina-Liina,
abacolle: Ei ole Ida-Antoniaa meidän perheessä. Olisi kyllä nimi josta itse kovasti tykkäisin mutta mies ei ole hyväksynyt :( Joskus puhuttiin että jos tulisi kaksoset(tyttö&poika) perheeseen niin pojan nimessä voisi olla Anton ja tytön nimessä Antonia :))
Kiitos noista vinkeistä, täytyy noita pyöritellä ja tunnustella. ja kokeilla eri yhdistelmiä. Toisaalta joku tuollainen kuin Emmariina, Ellastiina tai vastaava jossa olisi ikäänkuin kaksi nimeä mutta sointuisi niin hyvin yhteen että voisi kirjoittaa ilman väliviivaakin voisi olla kanssa kiva. Tuleeko kellään mieleen muita hyviä tämäntyyppisiä nimiä ?
Elsa-Adelekin aika kiva, samoin Emma-Kaisa.... :)
Mies muuten ehdotti itse Lisa-Marieta, joka itsestäkin aika nätti. (Kaikki nimet jotka yhtään molempia miellyttää on otettava vakavasti harkintaan, kun meillä muuten aika erilainen nimi-maku :) )
Mietin vain kun meillä jo toisen tytön nimessä Maria, niin onko liian lähellä? Tosin ensimmäiset nimet ihan erilaiset joten ei kyllä sotkeentuisi jos sitä ajattelee.
Ja jos ei Marie niin mikä sitten...
Toinen mitä olen miettinyt, että jos perheessä on kaksi lasta joilla kaksiosaiset nimet niin tuleekohan molempia kutsuttua koko nimillä,vai olisiko järkevämpää antaa suoraan lyhyempi nimi? Mitä mieltä olette? On nämä nimi-asiat aina niiiin vaikeita ;)
Itselläni ja kaikilla sisaruksillani on kaksiosainen nimi ja meitä on (lähes)aina kutsuttu koko nimillämme. Oma nimeni on Reeta-Maria eikä se ole kovin pitkä vaan ihan hyvin kaikki ovat jaksaneet sen aina lausua :)
Ehdottelen joitain yhdysnimiä...
Ellariina
Pinjariina
Pihla-Olivia
Lumi-Kukka
Lumi-Liina
Ella-Olivia
Elli-Kerttu
Tilda-Anniina
Erika-Maria
Milla-Julia
Nella-Maaria
Milka-Emilia
Mira-Annika
Jenni-Lotta
Lotta-Sofi
Nia-Linnea
Lisa-Caroline
Vera-Ulrika
Saga-Sofie
Stella-Matilda
Alisa-Erika
Sarah-Elise
Isa-Minea
Isa-Erika
Ida-Antonia (ois tosi ihana...vai onko jo teillä käytössä..?)
Lila-Erika
Fanni-Catarina
Elsa-Alina
Elsa-Annina/Annukka
Elsa-Susanna
Elsa-Marie
Lisa-Erika
Emma-Adele
Emma-Lotta
Emma-Serafi(n)a
Emma-Josefina
Emma-Aurora /tykkään itse tästä, on kyllä aikas pitkä