Tuulimuna/KM
Hei!
Kuinka nopeasti olette raskautuneet tuulimunan tai keskenmenon jälkeen?
Itselläni todettiin tämän vkon ke tuulimuna rv 11+3 ja olin siitä kaavinnassa torstaina. Haaveilemme pikku kakkosta.
Esikoinen -04 syntynyt, josta raskauduin noin reilun vuoden yrityksen jälkeen, tämä tuulimuna tulikin ensimmäisestä kierrosta.
Murheellisena suuntaamme kohti uusia tuulia ja uusia haaveita, josko meillekin taas se onni suotaisiin.
t:Nannu81
Kommentit (7)
Mulla siis just vasta oli se tuulimuna. Mulla oli vaan pientä vuotoa, jota menin tarkastuttaa sairaalaan. Ultrassa sitten näky kaikki muu paitsi sikiö. Istukka ym olivat siellä eläneet ja voineet hyvin ilman sikiötä. Lääkäri sitten äitiyspolilla sanoikin, että ei ollu viitteitä, että olis edes itekseen lähtenyt tuleen ulos. Pehmitettiin kohdunsuu lääkkeillä ja kaavittiin, kun viikkojakin oli kasassa aika paljon.
Kyllä tää aika kamalaa on. Lääkäri sanoi, että voi alkaa yrittää heti uudestaan, kun vuoto loppuu. Noin kaks viikkoo olis hyvä toipua kuitenkuin enne yhdyntää. Ei kuulemma tarvii odottaa kuukautisiakaan. Mietin vaa, että mitenhän mahtaa olla oviksen laita, jos ei ole viel kiertookaan ton tyhjennyksen jälkeen. No joo, Luoja yksin tietää.
Kiitos kun vastailit ja toivottavasti teilläkin jaksaa pikkunen pysyä kyydissä mukana! Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia sinne päin!
-Nannu-
Minulla tyhjennettiin lääkkeellisesti tuulimuna rv 9,ja nyt menossa sen jälkeen jo 5 kierto ilman tärppiä.Mutta nämäkin asiat on kyllä melko yksilöllisiä,jotkut raskautuvat heti tyhjennyksen jälkeen ja toiset saavat yrittää pidempään.
Minulla ennen tuulimunaa oli spontaani keskenmeno sekin rv 9 niin sen jälkeen meni 9kk ja tärppäs tää tuulimuna.
Mutta toivon todella paljon että sinulle tulisi uusi tärppi nopeasti uudestaan,peukut ja varpaat pystyyn.
Mulla oli tasan vuosi sitten myös tuulimuna (tarkalleen näinä päivinä se alkoi vähän vuotamaan ja meni sitten itekseen kesken) ja nyt olen menossa syöttämään 2kk ikäistä tyttöäni, eli heti tulin uudelleen raskaaksi. Jos oikein muistan, niin neuvolan terveydenhoitaja käski odottaa muutaman kierron, mutta ei me jaksettu kun ei tarvinnu kaavintaa eikä olossa ollut muutenkaan mitään.
Onnea jatkoon!
Olen kokenut 4 keskenmenoa ja kaikki 5-7 raskausviikon sisällä. Lääkäri on aina sanonut että uutta vaan heti yrittämään jos itse on henkisesti siihen valmis. Kun kysyin että tarvitseeko sen yhdet kuukautiset olla ennen yrittämistä niin sanoi että ei. Syy kuulema siihen miksi näin sanotaan useammallekin äidille on se että raskauden keston ja sitä myötä myös laskettuaika on helpompi selvittää, mutta lääkärini sanoi et ultra on oiva " vehje" siinä...=). -04 menetimme vauvan keskiraskaudessa ja silloinkin lääkäri sanoi että jos haluan voin yrittää uutta vauvaa jos olen siihen valmis....ja niinhän siinä kävi että muutaman kuukauden kuluttua olin raskaana ja saimme pienen tytön joka täytti juuri vuoden....pieni enkelipoika kulkee aina sydämessäni mukana...
Eli pahoitteluni tuulimunasta. Minun ensimmäinen raskauteni oli myös tm, kuvittelin olevani ihan normaalisti raskaana kunnes rv 11+5 alkoi verenvuoto ja päivystyksessä sitten sanottiin, ettei täällä ole ollutkaan mitään sikiötä! Se oli todella kamala tilanne ja tunsin itseni petetyksi, kun mitään vauvaa ei ollutkaan. Joten osaan kuvitella, miltä sinusta tuntuu :(
Minulle silloin sanottiin, että yhdet menkat pitäisi odottaa, mutta ei me sitä muistaakseni tehty. Tuo raskautuminen on niin yksilöllistä, että siitä ei voi sanoa varmaan mitään. Itselläni oli kaavinta marraskuussa ja plussasin vasta seuraavassa toukokuussa, jolloin olisi ollut tuon tm-raskauden L.A. No loppu hyvin, kaikki hyvin, nyt meillä on kaksi ihanaa pientä poikaa ja kolmatta kuumeillaan. Voimia sinulle!
Pahoittelut tuulimunasta :(
Itselleäni tuulimunaraskauden jälkeen ei tullut kuukautisia kun olin taas raskaana ja meille syntyi sitten terve poika :)
Pahoitteluni keskenmenostasi. Mulla on takana 4 keskenmenoa ja näissä 3:ssa ekassa raskauduin uudelleen n. puolen vuoden päästä. Tosin välissä oli paussiakin. Mutta nyt kun sain viimeisimmän km:n marraskuussa/06 rv 6+5, niin jatkettiinkin yrityksiä heti. Nyt on menkat myöhässä ja oireitakin olisi vaikka muille jakaa. Huomenna teen testin, joten saapas nähdä olisinko raskautunut tällä kertaa heti.
Noista mun km:oista vielä, niin ne ovat hoituneet aina itsestään pois, että mitään lääkkeellisiä tyhjennyksiä tai kaavintoja ei ole tarvittu.
Jaksuja!