Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menenpä tästä sitten kokoaikatyöhön, kuten hallitus haluaa

Vierailija
18.12.2023 |

En ole tällä hetkellä edes kokonaan työtön, vaan teen satunnaisesti työkeikkoja eri kaupoissa vuokratyöfirman kautta.  Mutta useamman vuoden työkokemuksesta ja työnhakemisesta huolimatta en kelpaa kauppoihn omaksi työntekijäksi, edes osa-aikaiseksi sellaiseksi. Ja minulla ei ole mitään syytä uskoa, että tilanne olisi muillakaan aloilla erilainen.

Olen liian vanha uudelleenkouluttautumaan (kuka palkkaa lähemmäs viisikymppisen vastavalmistuneen), eikä niillä aloilla, joille aikanaan kouluttauduin, ole töitä tarjolla.

Joskus minulle on ehdotettu hoitoalaa, mutta en tiedä, haluanko alalle, jossa on ilmeisesti niin kamala työskennellä, että nykyisetkin työntekijät haluavat pois sieltä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö on siksi hanurista, että se 300 euroa on todettu työntekijän hyväksikäytöksi. Kummasti kaikki saa juuri sen 300 euroa eikä yhtään yli, jolloin valtio maksaa loput palkasta.

Työnantajilta sen rahan pitäisi olla pois, ei työntekijöiltä.

Ja jatkossa on niin. Joutuvat oikeasti maksamaan halutun palkan eikä vaan 300 euroa.

Vierailija
2/3 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pienemmiksi, niin saadaan vaikutettua näihin, jota "eivät tiedä, haluavatko hoitoalalle".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene istumaan jonkun hallituspuolueen edustajan tuolille eduskuntaan ja ilmoita, että tulit nyt tähän sittne kokopäivätöihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä