Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kaukaa sukupuusta valitsitte lastenne nimet, jos siis otitte suvusta nimiä?

Vierailija
13.12.2023 |

Meillä läheltä ja kaukaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa useammalla sukupolvella sama toinen nimi. Eli läheltä ja kaukaa.

Vierailija
2/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimi oli valitsemamme, mutta toinen kolmas nimi molempien sukujen yleinen toinen nimi. Toinen lapsen pappalta ja hänen isältään ja toinen lapsen omalta isältä ja useammalta muulta sukulaiselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1864-luvulta

Vierailija
4/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nimet otettiin minun ja mieheni vanhemmilta. Etunimet eivät ole lainkaan suvusta. 

Vierailija
5/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin ajalta. 

t. Juliuksen äiti

Vierailija
6/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan muunnellussa muodossa vielä silloin elossa olleenlapsen isotädin nimen. Täti oli ollut mieheni varaäiti oman äidin kuoleman jälkeen.

Vierailija
7/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei yhdelläkään lapsella ole vielä kyseistä nimeä, mutta mutta jos olisimme saaneet tytön, olisi tytön toiseksi nimeksi tullut Matilda, joka oli myös 1900-luvun alussa syntyneen isomummoni nimi. 

Meidän kummankaan suvussa ei ole mitään suvun nimiä. Eikä tuota Matildaakaan valittu siksi että se oli suvussa, vaan siksi että molemmat tykkäsi siitä nimestä.

Vierailija
8/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulkee toisen vanhemman puolelta tietty nimi suvussa toisena nimenä (ollut nimeämisasioissa helppoa, yksilapsisia perheitä kun suvusta löytyy pitkälle menneisyyteen. Sitä kun tupattiin kuolemaan siihen lapsivuoteelle tai ensimmäisen synnytyksen jälkeen ei ole enää ollut mahdollisuutta toiseen raskauteen).

Mun etunimeni on vastaavasti sitten toisen vanhemman suvusta kolmen sukupolven takaa, eli tavallaan molemmat nimet tulee "perintönä". 

Minulla ei lapsia ole, joten perinne katkeaa tähän. 

Vierailija
9/9 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olisi halunnut lapselle toiseksi nimeksi saman nimen kuin hänellä on toisena nimenä, samoin hänen isällään, isoisällään, serkullaan jne. Itse en kuitenkaan lainkaan pidä kyseisestä nimestä, joten lapsi ei saanut kyseistä nimeä toiseksikaan nimeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi