Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoululaiseni takia huolissani kännyköistä

Vierailija
10.12.2023 |

Haaveilen koulusta, jossa puhelin ei olisi kenelläkään koulupäivän aikana käytössä. Ruotsiin suunniteltu malli kuulostaa hyvältä. 

Yläkoululaiseni on kertonut stressaavansa sitä, että häntä kuvattaisiin ja levitettäisiin pilkkakuvia tai videoita. Riskit tähän erityisesti koulujen välitunneilla ja kauppakeskuksissa. Shoppailemaan kavereiden kanssa ei enää oikein halua mennä kun kaveria oli kuvattu siellä.

Olen rajoittanut lapsen puhelimen käyttöä, tunti arkisin ja kaksi vkl on sopiva määrä minusta. Lisäksi keskustellaan tik tok sisällöistä ja muusta. 

Lapsi kertoo että suurin osa luokan oppilaista saa käyttää kännykkää vapaasti myös öisin ja ovat siksi väsyneitä koulussa ja joko nukkuvat tai häiritsevät opetusta. Osan vanhempia ei kait kiinnosta ja osa on huijannut puhelimen huoneeseen esim sillä verukkeella että äänikirjat auttavat nukahtamaan.

Milloin vanhemmat rupeavat rajaamaan teinien puhelimen käyttöä? Sitäkin mietin, että mitä yhteiskunnassa voitaisiin tehdä, että just lisääntynyt kuvaaminen saatais pois? Mitä mieltä olette? Onko teillä ajatuksia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin inhoan kauppojen edessä hengailevia teiniporukoita. Olen kahdella viime kauppareissulla huomannut kuvaavan myös tuntemattomia  muka salaa jos esim jotenkin poikkeava ja tirskuvan. 

Vierailija
2/2 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... Olen kans sopinut tuon tytön kanssa että puhelin huoneessa yöllä vain siksi kun kuuntelee sovelluksesta äänikirjoja. Olen kyllä kuunnellut, että kuunteleekin. Se laittaa kans puhelimen älä häiritse tilaan.

Mutta tuo koulun puhelinhomma kans pännii, jotkut kattoo tunneillakin puhelinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi