Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, Jussi olikin koulukiusaaja, ei kiusattu

Vierailija
10.12.2023 |

Voisin sanoa aivan yhtä lailla, että jos hän oli koulukiusattu, hän oli varmasti myös koulukiusaaja. Hän oli aktiivinen ja sai poikajoukossa aina joskus hämminkiä syntymään. Hänen suhtautumisensa asioihin oli aika erilainen kuin monen muun oppilaan. Hän veti mukaansa toisia oppilaita, Puskaradiossa siteerataan Kuusilehtoa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/42bff9d4-79bf-4ec4-b74e-705e49ef9…

Ei Mestarin uhriutuminen nyt oikein onnistu. Vasta 10 vuotta hän on esiintynyt kärsivänä uhrina ja väärinajattelevana marttyyrina. Mies, jonka koko poliittinen ura perustuu muiden kiusaamiselle.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201706092200198784

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä minulle tulee mieleeni oma kouluaikani tai osa siitä eli ne vuodet, jolloin olin koulukiusattu ja nimenomaa myös muutaman opettajan kiusaama.

Myönnetään, myönnetään.... Minä en ollut se suosituin tyttö, kun olimme sieltä köyhemmästä päästä ja vanhemmillamme oli hieman "hakusessa" meistä sisaruksista huolehtiminen. Mikä tarkoitti, että olimme taatusti huonoimmin pukeutuneemmasta päästä ja muistan, miten paremmassa tilanteessa elävät luokkakaverit voimistelutuntien yhteydessä naureskelivat kuluneita ja jopa reikäisiä alushousujani ja sukkiani. Ihan kamalia tilanteita. Siihen kun vielä lisää että hygieniakin oli vähän sitä sun tätä, ja hampaatkin saivat rauhassa reikiintyä, kunnes aloin itse huolehtia itsestäni lukiossa tekemällä töitä kaikkina vapaa-aikoina. Onneksi niitä löytyi vielä 80-luvulla, nyt ehkä ei niin helposti.

Mutta noihin opettajiin tullakseni: muutamat opettajat osallistuivat aivan kuin ilokseen kiusaamiseeni. Minua rankaistiin muiden teoista ja sanomisista, minut vaiennettiin halveksivin sanoin ja ilmein. Ja vaikka kouluajoista on kulunut jo nyt yli 30 vuotta, niin enköhän kuullut yhdeltä koulukaverilta, että sama opettaja ihan samalla tavalla halveksuen panetteli minua.

Olen miettinytkin vuosikymmenten ajan, olinko todella ollut niin epäonnistunut.  Kuitenkin, kun pääsin (jouduin, mutta loppujen lopuksi sitä voi kutsua pääsemiseksi ja jopa pelastumiseksi) toiseen kouluun, muuttui elämäni kokonaan.

Kukaan uudessa ympäristössä ei ainakaan näyttänyt ilmeelläkään, että minähän olen tyhmä, ruma, haiseva, laiska ja mitä kaikkea sai kuulla aiemmassa elämässä.

Uudessa koulussa opettajat kannustivat ja juttuseuraa riitti, vaikka itse pidin välimatkaa koulukavereihin kun pelkäsinkin tulevani torjutuksi.

Eli se, että joku Halla-ahon opettajakin (!) sanoo, että joo, hankala poika oli, ei todellakaan tarkoita sitä, että hän (tai joku muu) olisi ollut hankala. Olisi hyvä kuulla mitä muut opettajat olivat mieltä. 

Vierailija
2/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekzuaalivähemmistöihin kuuluville Jussi kävi ahkerasti v*ttuilemassa näiden omissa paikoissa. Sylettävä tyyppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kiusattu sai syyt päälleen, kun puolustautui niin että siitä oli hyötyä. 

Vierailija
4/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia ihmisiä ei hyväksytä. Olin aina ok suosittu ja löysin aina jostain kavereita, mutten mitään sydänystäviä. Olin taiteellinen haaveksija, erilainen, mutta osasin pitää tarvittaessa puoleni. Joskus tosin tarvitsin äidin apua pahimpien kiusaajieni sanalliseen palauttamiseen ruotuunsa. Mutta muistan sen tunteen, kun pääsin taidekouluun opiskelemaan. Tuli heti välittömästi sellainen tunne, että olin tullut kotiin ja muut ihmiset olivat minun mittakaavallani siellä vihdoinkin "normaaleja". 

Jälkeenpäin olen oppinut, että monen kiusaajan taustalla on ollut tosiasiallisesti melko ikäviä juttuja: juopot vanhemmat, omat lapset translapsia (silloin vissiin normaalit tasapainoiset heteroihmiset ärsyttävät), omaa mielenvikaisuutta, tyytymättömyyttä omaan itseensä (vakava ylipaino) jne.

Vierailija
5/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistosaasta taas vauhdissa levittämässä valeuutisia. Vassarinpaskan sanaan ei kannata luottaa, suoltavat silkkaa sontaa. 

Te olette niin kovin naiveja mestarifanituksessanne. Kyseessä on hyvin pahantahtoinen ja v*ttumainen ihminen, jonka ei tulisi olla minkäänlaisessa asemassa missä päätetään muiden ihmisten hyvinvoinnista. Se ei kiinnosta häntä.

Vierailija
6/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. Ne jotka sekä kiusaavat että ovat kiusattuja, ovat koululaisita kaikkein ongelmaisimpia.

Vierailija
7/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussissahan selvää on, että mikään normaali kanssakäyminen häneltä ei onnistu. Ei silmiin katsominen, ei small talk, ei hyväntahtoinen rupattelu, ei hyvän tunnelman luominen, ei positiivinen kiinnostus muita ihmisiä kohtaan. Sosiopaattien ja autistien kyseenalainen sankari, kuten Riikkakin. 

Vierailija
8/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä todellakaan halua nähdä niitä kansainvälisen median juttuja Suomesta, joissa käytäisiin presidentiksi valitsemisen jälkeen läpi Halla-ahon tausta ja sanomiset ja rikostuomiot. Sellainen arvojohtaja.

Vierailija
9/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekzuaalivähemmistöihin kuuluville Jussi kävi ahkerasti v*ttuilemassa näiden omissa paikoissa. Sylettävä tyyppi.

Tuosta en tiedä mutta fantasioi blogissaan julkisesti ampuvansa seksuaalivähemmistön edustajaa suuhun.

"Oma vikanne, mitä houkuttelette" saattaa olla junttipiireissä yleinen reaktio. Ei yllätä, jos Halla-aho kävi "vuorostaan houkuttelemassa" sateenkaaripaikoissa. Ikään kuin että nyt näette, miltä tuntuu, kun antaa ymmärtää olevansa saatavilla.

Varmaan seksuaalivähemmistöt heteroiksi tekeytyvien mielestä yleensä antavat ymmärtää olevansa saatavilla.

Vierailija
10/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta en tiedä mutta fantasioi blogissaan julkisesti ampuvansa seksuaalivähemmistön edustajaa suuhun.

"Oma vikanne, mitä houkuttelette" saattaa olla junttipiireissä yleinen reaktio. Ei yllätä, jos Halla-aho kävi "vuorostaan houkuttelemassa" sateenkaaripaikoissa. Ikään kuin että nyt näette, miltä tuntuu, kun antaa ymmärtää olevansa saatavilla.

Varmaan seksuaalivähemmistöt heteroiksi tekeytyvien mielestä yleensä antavat ymmärtää olevansa saatavilla.

Voitte olla varmoja, että kaikki nämä fantasiat kaivellaan kv-mediassa esiin, jos Halla-aho valittaisiin presidentiksi. Olemme suvaitsevainen ja progressiivinen maa, joka ei ansaitse keulakuvakseen itsensä kanssa solmussa olevaa ihmisvihamielistä kyynikkoa ja nihilistiä.

Vierailija
11/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jussi on tunnettu Tampereella aina aktiivisena ja v*ttumaisena vähemmistöjen kiusaajana ja haukkujana. 

Valkoiset eurooppalaiset on ihmisryhmistä ainoa oikea vähemmistö maailmassa. Aasialaisia ja afrikkalaisia on muodossa jos toisessa paljon enemmän. Ironinen on koko ketju. Jussia haukutaan kiusaajaksi ja oikein porukalla mietitään kuinka tätä kiusaajaksi nimettyä voidaan kiusata.

Vähemmistö verrattuna maailman suurimpiin väestöryhmiin? Vähemmistö joka on hallinnut maailman enemmistön resursseja? Tuollaiseen rotuajatteluun taipuvaisena ihmisenä sinun kannattaa ymmärtää "valkoisena eurooppalaisena" rotusi vastuu globaalin etelän köyhyyteen, ryöstöön ja kidutukseen.

Itse en ole "valkoinen eurooppalainen", vaan ihminen joka kantaa vastuun omista teoistaan. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
12/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussilla on narsistisia olen aina uhri -piirteitä. Ristin saa piirtää seinään jos Jussi onnistuu ilmaisemaan jotain ilman uhriutumista.

Vierailija
13/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jussissahan selvää on, että mikään normaali kanssakäyminen häneltä ei onnistu. Ei silmiin katsominen, ei small talk, ei hyväntahtoinen rupattelu, ei hyvän tunnelman luominen, ei positiivinen kiinnostus muita ihmisiä kohtaan. Sosiopaattien ja autistien kyseenalainen sankari, kuten Riikkakin. 

Juuri näin. Lisään vielä listaan olen maailman isoin uhri -piilonarsistit.

Vierailija
14/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon omia kouluvuosiani muisteltuani että henkilön koulluhistoriahan on 12 vuotta pitkä, johon voi sisältyä laidasta laitaan eri laista. Esim. ala-asteella suosittu, yläasteella kiusattu, lukiossa itse kiusaaja. Onko hän siis ollut koulukiusattu? On. Rajustikin. Mutta ehkä uudessa luokkaympäristössä oppinut ottamaan oman paikkansa, ja puolustamaan sitä, eikä enää alistu kiusaajilleen, siksi ehkä ylilyöntejä tullut, tai jopa häntä syytetään. Nämä on monimutkiaisa prosesseja ja tapauksia. Ei sama henkilö välttämättä aina ole yhtä ja samaa, kun luokat voi vaihtua, ihmiset vaihtuu, eri ympäristössä rohkea ja suosittu oppilas voikin muuttua araksi ujoksi, ja tulla kiusatuksi.

Luottaisin siihen mitä itse sanoo.

Vierailija
15/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanon omia kouluvuosiani muisteltuani että henkilön koulluhistoriahan on 12 vuotta pitkä, johon voi sisältyä laidasta laitaan eri laista. Esim. ala-asteella suosittu, yläasteella kiusattu, lukiossa itse kiusaaja. Onko hän siis ollut koulukiusattu? On. Rajustikin. Mutta ehkä uudessa luokkaympäristössä oppinut ottamaan oman paikkansa, ja puolustamaan sitä, eikä enää alistu kiusaajilleen, siksi ehkä ylilyöntejä tullut, tai jopa häntä syytetään. Nämä on monimutkiaisa prosesseja ja tapauksia. Ei sama henkilö välttämättä aina ole yhtä ja samaa, kun luokat voi vaihtua, ihmiset vaihtuu, eri ympäristössä rohkea ja suosittu oppilas voikin muuttua araksi ujoksi, ja tulla kiusatuksi.

Luottaisin siihen mitä itse sanoo.

Jussin kouluvuodet kiinnostavat minua harvinaisen vähän. Lähinnä kiinnostaa hänen kyvyttömyytensä toimia vastuullisessa tehtävässä kieroutuneen henkilöpsykologiansa takia. Se riittää minulle.

Vierailija
16/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todisteet pöytään, tai mustamaalaat ja valehtelet!!! 

17/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä todellakaan halua nähdä niitä kansainvälisen median juttuja Suomesta, joissa käytäisiin presidentiksi valitsemisen jälkeen läpi Halla-ahon tausta ja sanomiset ja rikostuomiot. Sellainen arvojohtaja.

Tämä on kyllä totta. Olisi hirveän noloa Suomelle. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehtorin kommenttihan paljastaa suoraan että mitään tietoa siitä että Halla-aho olisi ketään koukukiusannut ei ole, mutta haluaa silti antaa sellaisen kuvan koska ilmeisesti kokee antipatiaa kyseistä henkilöä kohtaa. 

Vierailija
19/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteet pöytään, tai mustamaalaat ja valehtelet!!! 

Enpä tullut ottaneeksi valokuvia tai videoita. Hävetti liikaa hänen puolestaan. Ne tietää jotka tietää ja muut saavat joko uskoa tai olla uskomatta.

Vierailija
20/40 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsake on VALHETTA, ap väittää, ettei ollutkaan koulukiusattu ollenkaan, vaikka olikin.

Se, että osa porukasta oli Jussin kavereita, ei kuitenkaan tee hänestä MYÖS kiusaajaa - jos luette tarkemmin, opettaja OTAKSUI näin olevan vain siksi, koska Jussi oli outo ja erikoinen persoona, josta tavisope ei tykännyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän