Miten hierojalla käynti onnistuu mahan kanssa?
Nyt kaipailee hartiat, niska ja selkä hierojaa, mutta en ole varma voiko hierojalla käydä raskaana ollessa. Olen nyt viikolla 15 ja mahaa ei paljon ole. Hierojalle olisi pakko päästä, mutta mietin sitä kun pitäisi alaselkää hieroa, niin se kova painelu osuisi suoraan tohon alavatsaan. Oletteko muut odottajat käyneet hierojalla ja miten siellä ollaan toimittu raskaana olleiden kanssa?
Viime raskaudessa kävin paljon hierojalla ja silloin hierottiin istuma asennossa, mutta en enää muista mistä rv lähtien näin toimittiin. Voiko vielä rv 15 hieroa ihan normaalisti makuuasennossa?
Kommentit (4)
Kävin itse niskakipujen takia ekaa odotaessa hieronnassa, ja siellä oli hierontatuoli jossa istuttiin etukumarassa masu tuolin " selkänojaa" kohti. Kaikilla hierojilla ei tietty välttämättä ole sellaista, mutta se oli mielestäni ainakin mukava eikä tarvinnu pelätä että masu litistyy.
Moi!
olen viikolla 15+1, mutta maha ei vielä haittaa ollenkaan vatsalla oloa. Olen kertonut hierojalleni raskaudesta ja hän ehdotti tyynyjä vatsan tueksi - mutten tosiaan vielä ole niitä tarvinnut. Hoito on kyllä keskittynyt minulla yläselkään ja niskoihin = jännitysniskan kun omaan.
Kyllä ammattilainen osaa hieroa niin ettei olo tunnu tukalalta - sanot vain rohkeasti miltä tuntuu.
Parempi se on hoidattaa paikat kuntoon hieronnalla kuin ajautua tilanteeseen jossa tarttee kipulääkkeitä selvitäkseen
t. Fiikus
Mielestäni niin kauna kuin voit vatsallasi olla/nukkuakkin voidaan tässä asennossa hieroa. Ja kun massu tulee tielle siirrytään joko tuohon istuma asentoon tai kylkimakuulle, jos halutaa esim jalkoja hieroa ja muutenkin voidaan kylkiasentoa käyttää. aivan riippuu asiakkkaasta.
Suosittelisin mainitsemaan rakaudestajos alaselkääsi käsitellään jotta hieroja osaa ottaa tämän huomioon oikealla tavalla.
Hyvällä omalla tunnolla vaan koulutetulle hierojalle hierontaan!
.. ja viikkoja myös 15+
Kysyin lääkäriltä ja sanoi, että niin pitkään kun itsestä tuntuu voi olla mahallaan, mutta kannattaa pyytää varomaan alaselkää. Eli kerro hierojalle tilastasi ja sano, ettei saa painaa kovasti alaselästä.