Keskitätkö jouluostokset johonkin kauppaan?
Meillä tulee käytyä S-marketissa, kun se on lähin, ja edullisempi kuin pikkupaikkakunnan ainoa "iso" kauppa, Citymarket. Ostelu näiden kahden monopolista on alkanut kuitenkin ketuttaa, ja latasin tänään Lidl-plussan, jossa on mielestäni hyvä etu: - 5€ neljänkympin ostoksista. Tuo 40 € on aika tavallinen kauppalasku, ja mikäs siinä, mulle sopii että vastaava maksaa nyt 35 €. Tarjouksesta on rajattu pois alkoholi, tupakka ja äidimaidonkorvikkeet, mutta mitään niistä ei meillä kulu muutenkaan.
Kommentit (7)
En, vaikea autotta olisi raahata kärrykaupalla yhdestä puljusta enkä muutenkaan luota esim. Lidlin laatuun kinkuissa tms. Mutta sieltä ostan simpukkasuklaat, pistaasipähkinät, toffeetorttutäytteen ja vadelma-lakritsiglögin. Prismasta kinkku, laatikot ja muut särpimet.
En tietenkään, olen hintatietoinen.
Olen laiska ja kiireinen, joten keskitän. Pyrin siis saamaan kaiken yhdestä paikasta ja samalla kerralla. Tosin usein tulee kaksi kertaa, kun kaikkea ei viitsi jättää viime tinkaan, mutta pilaantuvia ei voi ostaa paljoa etukäteenkään.
Lidlissä on heittämällä tuoreimmat kasvikset ja vihannekset. Pidän Lidlin myyntitavasta, että ostetaan pienempiä eriä ja myydään loppuun. Jonkun mielestä on kauheaa, että kaupasta on jokin tuote loppu, mulle se on vain hyvän kaupankäynnin merkki.
Isoimmat ostokset tulee tehtyä cittarista tai k-supermarketista, jos tilataan kotiin. Keskitetään ostokset lähinnä sen takia, että arjessa on parempaakin tekemistä kuin juosta kaupoilla. Kauppa valitaan sen mukaan missä on paras valikoima etenkin hevi-osastolla.
Tilaan Kärkkäiseltä kaiken minkä voin.
En rajoita jouluostoksia tiettyyn kauppaan. Menen hyvä laatu edellä ja miksi näen vaivaa mistä ostan tai tilaan joulun herkut ja ruokien raaka-aineet. Suosin lähituottajia ja kauppahalleja.